AUTOMOCIÓ
Switch Mobility tria Valladolid per a la seva fàbrica d’autobusos elèctrics
La companyia, que produeix busos elèctrics, crearà 2.000 llocs de treball a la planta val·lisoletana, que a més servirà de centre de recerca i desenvolupament.
Andy Palmer, que va presentar el pla del grup Punch per reindustrialitzar la planta de Nissan a Barcelona, lidera ara Swithc Mobility.

Switch Mobility, una companyia dedicada a la producció d’autobusos elèctrics nascuda a partir de la divisió de vehicles elèctrics de la britànica Optare i de la marca índia Ashok Leyland, ha triat finalment Valladolid per obrir la seva tercera fàbrica, després de la de Leeds al Regne Unit i la de Chennai a l’Índia. La ciutat de Castella i Lleó acollirà un nou centre productiu que crearà, segons mitjans locals, fins a 2.000 llocs de treball.
Switch Mobility té presència a més de 40 països, amb una flota de més de 300 autobusos elèctrics, que ja han recorregut 50 milions de quilòmetres. Andy Palmer, ex CEO d’Aston Martin, dirigeix una marca que, en un comunicat, ha admès que l’elecció de Valladolid «va ser natural» per «la llarga història d’Espanya en excel·lència automotriu i la riquesa de talent en enginyeria». A més de produir els vehicles elèctrics, la planta val·lisoletana servirà de centre de recerca i desenvolupament per a la companyia.
Inversió de 177 milions d’euros
Notícies relacionadesAquesta nova planta a Valladolid s’emmarca dins d’una inversió de fins a 177 milions d’euros durant els pròxims anys per al desenvolupament de nous productes i per a l’obertura de noves fàbriques a la Unió Europea. Una estratègia que, segons la marca, «facilitarà el camí cap al transport públic zero emissions, millorant la mobilitat i contribuint a complir amb el pla de zero emissions.
Andy Palmer és un vell conegut a Espanya. A l’estiu, el directiu va ser l’elegit pel grup Punch per presentar un pla per a la reindustrialització de les plantes de Nissan a Barcelona. La seva oferta passava per una inversió de fins a 650 milions d’euros durant tot el cicle de vida del projecte i mantenir els 2.000 treballadors per produir 75.000 vehicles anuals.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- Catalunya estrena una aplicació per a la gestió d’aqüífers
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La comarca de Catalunya on gaudir del silenci de la tardor: ideal per collir bolets i amb una de les majors densitats d’espais naturals
- Mirada holística Miguel Muñoz-Cruzado, fisioterapeuta: "No existeix la salut física ni la mental, existeix la salut"
- Toni, Lamine i el ‘pla Alexanko’
- El gran repte d’Arrieta