Expansió omnicanal

Mango obre una botiga a la Cinquena Avinguda de Nova York

L’establiment pretén impulsar el coneixement de la marca als EUA i a nivell internacional

Mango obre una botiga a la Cinquena Avinguda de Nova York
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La firma de moda Mango obrirà una botiga de 2.100 metres quadrats a la Cinquena Avinguda de Nova York, una de les zones comercials més exclusives de la ciutat. La nova botiga insígnia estarà ubicada a la plaça District, a l’edifici Grande Dame, al número 711 de la mítica avinguda novaiorquesa. Es tracta d’un edifici històric de finals de 1920 que ha sigut seu d’importants companyies com NBC, Columbia Pictures i Coca-cola. La botiga de la Cinquena Avinguda incorporarà una de les últimes innovacions tecnològiques de Mango: Store Analytics. La seva implantació permetrà conèixer el comportament del client dins de la botiga per poder portar a terme accions sobre l’espai i el producte.

Mango preveu poder inaugurar l’establiment, que disposarà de les línies de dona, home i roba infantil, durant el primer semestre del 2022. Per a la multinacional catalana disposar d’un punt de venda d’aquestes característiques en una de les localitzacions de més prestigi del continent hauria d’incrementar el coneixement de la marca als EUA i beneficiar l’expansió omnicanal (la venda ‘online’).

Aquesta nova obertura forma part del pla d’expansió que la companyia està portant a terme als Estats Units, on està present des de l’any 2006. El 2021, Mango va posar en marxa quatre establiments al país, en concret, als centres comercials Menlo Park i American Dream, tots dos a Nova Jersey, Roosevelt Field a Nova York i Dadeland a Miami, Florida.

La companyia va reforçar la seva aposta pel mercat nord-americà a finals del 2017 amb la renovació de la botiga del Soho i amb l’acord amb Macy’s el 2019 per accelerar el creixement ‘online’. Amb aquesta nova obertura, la firma que presideix Isak Andic sumarà un total de nou punts de venda al país.

La botiga ocuparà prop de 2.100 metres quadrats de superfície de venda distribuïts en tres plantes, les dues primeres reservades a Mango Woman i la tercera a Mango Kids i Mango Man, incorporant serveis com ‘tailoring’ (adaptació de peces) i ‘click and collect’ (recollida de productes comprats per internet).

Les tres plantes estan connectades per un mateix nucli d’escales i ascensors situats a la part central. L’accés al local es fa des de la Cinquena Avinguda, a través d’un vestíbul que arriba a les tres altures. Quatre grans finestrals s’obren a l’avinguda i ofereixen a l’exterior la visió del doble espai que connecta el vestíbul i les terrasses de la segona planta amb la tercera.

Notícies relacionades

En el projecte de reforma, l’equip d’arquitectura de Mango ha respectat l’estructura general existent a l’espai i la configuració dels serveis, fent actuacions únicament en punts clau del local per guanyar llum natural a les plantes superiors i una millor visibilitat de l’espai que afavoreixi el recorregut del client. A més de recuperar elements com el terra de fusta, els sostres o el nucli d’escales, es respectarà la façana de l’edifici, però s’ha treballat per aconseguir una millor visibilitat de l’interior a l’exterior i viceversa. Així mateix, el disseny dels aparadors permetrà visualitzar l’interior des de l’exterior.

La botiga de la Cinquena Avinguda de Mango incorporarà el concepte New Med, introduït el 2021, que busca configurar l’espai com si es tractés d’una llar mediterrània. El projecte d’arquitectura fa èmfasi en un element clau en la definició de l’arquitectura tradicional mediterrània: el mur. Amb les seves diverses volumetries, sòlids i buits, el mur defineix i separa diferents estances i genera espais interpretats per a diferents accions i separats entre si mitjançant arcs.