Nacionalitzar el banc dolent
El Govern aprova aquest dimarts que l’Estat prengui el control de la Sareb
Serà un primer pas que es completarà «no gaire després» amb la sortida dels accionistes privats i la nacionalització de la companyia

El Consell de Ministres d’aquest dimarts té previst aprovar un reial decret que permetrà que l’Estat, a través del FROB, tingui el control de la Sareb, el banc dolent creat el 2012 que va rebre els actius immobiliaris tòxics de les caixes d’estalvi rescatades en l’anterior crisi. D’aquesta manera, es confirma ekl que va avançar el PERÓDICO, ja que la decisió de l’Executiu és imminent, després de mesos de preparatius.
Serà un primer pas que es completarà «no gaire després» amb la sortida dels accionistes privats i la nacionalització de la companyia.
Notícies relacionadesLa mesura és conseqüència de la decisió del març passat de l’Eurostat, l’oficina estadística comunitària, d’obligar Espanya a incloure l’empresa dins del sector públic a efectes comptables, cosa que va elevar el deute en 34.918,2 milions i el dèficit en 9.891 milions.
Per mirar d’evitar aquest desenllaç, la Sareb va néixer el 2012 amb una majoria d’accionistes privats per un imperatiu legal que ara s’eliminarà (el 54,1% dels seus títols estan en mans d’empreses, fonamentalment bancs, i el 45,9% pertanyen a l’Estat). El principal problema és que les pèrdues multimilionàries que acumula la firma des d’aleshores (5.947 milions fins al juny) han volatilitzat els seus recursos propis, és a dir, els 4.800 milions de capital i deute subordinat que li van aportar aquests propietaris.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat