Mobilitzacions

La vaga d’amarradors causa retards de dues hores al port de Barcelona

Els convocants ratllen d’abusius els serveis mínims decretats del 70%

La vaga d’amarradors causa retards de dues hores al port de Barcelona
1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

 La vaga convocada aquest dilluns pels treballadors del servei d’amarratge del Port de Barcelona ha causat retards d’entre una i dues hores en l’operativa d’aquesta infraestructura, encara que no s’ha hagut de cancel·lar l’amarratge de cap de la vintena de vaixells programats per avui, ho ha explicat el president del Port, Damià Calvet, després d’una visita de la ministra de Transport, Raquel Sánchez, al port de Barcelona, informa Efe. Fonts sindicals, de la Coordinadora de Treballadors d’Empreses del Port de Barcelona, van criticar els serveis mínims aplicats d’abusius, a l’haver-se situat en el 70%, amb 14 amarradors treballant. Els sindicats convocants van criticar la unificació de dues bases de treballadors en una, «per ser un atemptat per a la salut dels empleats tenint en compte la situació actual de la covid».

La vaga és fruit de la integració de les companyies que presten el servei d’amarratge al port de Barcelona en una única empresa, denominada Amarradors del Port de Barcelona, activa des de l’1 de gener. Les condicions laborals associades a aquesta integració han sigut el desencadenant de la vaga, convocada per l’assemblea de treballadors malgrat que els comitès d’empresa afectats havien assolit un acord divendres, ha explicat Calvet.

Notícies relacionades

L’efecte de la vaga ha sigut que si habitualment el port pot realitzar quatre o cinc amarratges alhora –de barcos de mercaderies, ferris o creuers, per exemple-, la vaga està provocant que calgui anar d’un en un. Malgrat que Calvet s’ha mostrat confiat que hi hagi diàleg entre les dues parts i es pugui superar aquest conflicte laboral, a mig matí encara no s’havia obert la taula de negociació.

La convocatòria afecta 104 treballadors que «són claus per al subministrament i serveis del Port i de la ciutat de Barcelona», segons va informar aquest diumenge la Coordinadora de Treballadors d’Empreses del Port de Barcelona i el sindicat CGT.