Empreses

L’aplicació de micropréstecs gratuïts Bling es dispara i triplicarà la plantilla a Barcelona

L’empresa supera els 100.000 usuaris a Espanya en set mesos i ja ha avançat un milió d’euros en aquest mercat

L’aplicació de micropréstecs gratuïts Bling es dispara i triplicarà la plantilla a Barcelona

EL PERIÓDICO

2
Es llegeix en minuts

Per al cofundador de la ‘start-up’ financera Bling, el secret de l’èxit del seu projecte no és tant un bon producte com una necessitat enorme al mercat. Benjamin Daudignac es refereix a l’hàbit de demanar diners a final de mes per prevenir els descoberts bancaris i de fer-ho sobretot a Espanya, que segons aquesta empresa és el mercat europeu més depredador per aconseguir avançaments d’aquest tipus. «Si existim és perquè els bancs i els crèdits abusen en excés, si no fos el cas, potser no hi hauria lloc per a nosaltres», justifica aquest directiu. Davant això, la seva plataforma ofereix préstecs de fins a 100 euros sense interessos.

L’aplicació es va estrenar al mercat francès i porta poc més de mig any disponible a Espanya, però en aquest temps ja ha avançat un milió d’euros a un total de 100.000 usuaris. A més, l’empresa ja planeja triplicar la mida de la plantilla a Barcelona –on té en realitat l’oficina principal– i passar dels actuals 80 treballadors als 250 en un any.

«L’objectiu de Bling és ajudar a la gent a no pagar comissions per descoberts, perquè a Espanya, igual que a França, quan el compte bancari es queda en números vermells es paguen moltíssimes comissions», explica aquest cofundador. «Hem arribat a veure una empresa que per prestar-te 300 euros, te’n demana 100 de despeses», exemplifica.

Ells, en canvi, ofereixen micropréstecs sense cap cost, però que arriben en tres dies. De fet, per guanyar diners es recolzen en una espècie de versió ‘premium’ per la qual cobren 7 euros a canvi que la transferència sigui immediata. «Continua sent una operació quatre vegades més barata del que et costaria en un banc», defensa Daudignac. «No és per ara un model gaire rendible, però això no és un problema: la idea és tenir molts usuaris avui i, en el futur, afegir més opcions i funcionalitats a l’aplicació», confessa.

Fons de ‘celebrities’

Actualment els diners que alimenten aquests préstecs surten dels seus inversors, tant dels convencionals com de ‘celebrities’ a qui han promès un 8% d’interès a l’any per dipositar a Bling els estalvis. A llarg termini, malgrat això, l’estratègia és convertir-se en un neobanc, però dirigit a la gent amb problemes per arribar a final de mes, un espai que creuen que no està cobert. «La idea seria fer un banc per a la gent que es queda enrere, que és la que acaba pagant més comissions als bancs i la que surt més perjudicada,» coincideix Romy Bounan, màxima responsable de Bling a Espanya.

Notícies relacionades

L’altra clau del seu negoci és que per aconseguir aquest avenç, l’usuari ha de donar a l’aplicació accés als seus comptes. Així, un algoritme estudia la viabilitat d’aquella persona com a receptora de l’avançament. Si fins i tot així no tornés els diners, l’empresa compta amb un departament que es dedica a negociar amb el deutor com i quan pagar el deute, tot i que no és una cosa que els preocupi especialment: si les companyies del sector tenen una mitjana d’impagaments del 15% o el 20%, ells de moment només n’acumulen tres casos.

«L’avenç màxim de l’aplicació són 100 euros: 100 euros no són perillosos i són fàcils de reemborsar», justifica Daudignac.