Malestar a Silicon Valley
Treballadors d’Apple anuncien una vaga i demanen boicotejar la marca la nit de Nadal
Els empleats del gegant tecnològic exigeixen una cultura laboral més respectuosa, una protesta cada vegada més compartida al sector tecnològic
Apple
Alguna cosa està canviant a Silicon Valley. Durant anys, els gegants tecnològics dels Estats Units han exportat al món una cultura laboral en què s’ha propugnat un culte a l’empresa i a la hipereficiència. No obstant, cada vegada són més els treballadors de la indústria que s’organitzen i protesten contra un model idealitzat rere el qual hi ha hagut múltiples abusos. Ho han fet els empleats d’Amazon contra l’explotació, els de Google contra el racisme i els d’Activision Blizzard contra l’assetjament sexual. Ara és el torn d’Apple.
Dijous, un grup d’empleats del fabricant de Cupertino, Califòrnia, van anunciar que aniran a la vaga durant la nit de Nadal. L’organització en defensa dels treballadors Apple Together ha explicat a Twitter que la intenció de la protesta és exigir un lloc de treball més respectuós i que la companyia de la poma cobreixi i pagui les baixes per malaltia.
Calling all Apple workers and patrons!
— Apple Together (@AppleLaborers) 23 de diciembre de 2021
Tomorrow, December 24th, 2021, Apple workers are staging a walkout/callout to demand better working conditions.
Strike funds are available for participants: https://t.co/xYESzWc196.
Don't cross the picket line.#AppleWalkout 🖤✊ pic.twitter.com/U9OexqTLv9
Els treballadors també han instat els clients a fer un boicot momentani de la marca com a instrument de pressió. «No compris a les botigues ni ‘online’», han demanat. I és que molts acudeixen a les Apple Store per comprar regals de Nadal d’última hora, ja siguin telèfons iPhone, ordinadors portàtils Mac o tauletes iPad.
Notícies relacionadesApple Toghether també ha posat en marxa un fons en què demanen ajuda econòmica per poder mantenir la protesta contra el gegant tecnològic a la superfície. Aquest fons és compartit amb treballadors de Netflix que també exigeixen una millora de les seves condicions laborals en un país on el pes dels sindicats, i per tant de la representació legal dels treballadors, és molt limitat.
No és la primera vegada que treballadors d’Apple protesten contra l’empresa. Al juny, 80 persones van denunciar la decisió de fer-les tornar a treballar a l’oficina, una decisió ajornada després de la irrupció de la variant òmicron de la covid-19. A l’agost, un grup de treballadors va posar en marxa un portal web on compartir i denunciar males experiències. El malestar a Silicon Valley no és una cosa puntual.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
- Negociació amb el PSOE ERC assegura que amb el nou model de finançament Catalunya rebrà entre 4.000 i 5.000 milions d’euros més
