AVE i AVLO

Renfe triplica el nombre de passatgers a l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid

L’increment de viatgers respecte del segon semestre del 2020 va pujar el 225,73% fins a més de tres milions

Renfe triplica el nombre de passatgers a l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts

El nombre de passatgers transportats pels serveis d’alta velocitat de Renfe, l’AVE convencional i l’AVLO (alta velocitat de baix cost) al corredor Madrid-Barcelona-Figueres Vilafant es va més que triplicar i va arribar als tres milions durant els sis primers mesos de funcionament del seu servei més barat. Aquesta xifra suposa més del triple dels clients d’aquests serveis en el segon semestre del 2020, amb un increment del 225,73%.

Els primers trens AVLO es van posar en funcionament el passat 23 de juny entre les estacions de Madrid i Figueres (Girona), amb parades a Guadalajara, Calatayud, Saragossa, Lleida, Tarragona, Barcelona i Girona.

Del total de viatgers AVE+AVLO, a Catalunya, gairebé 2,6 milions de persones utilitzen els trens d’alta velocitat de Renfe per desplaçar-se en el corredor nord-est.

Notícies relacionades

Els trens AVLO es van posar en funcionament amb quatre freqüències per sentit donant servei a totes les ciutats d’aquest corredor, Figueres Vilafant, Girona, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Saragossa, Calatayud, Guadalajara i Madrid amb preus des de de set euros per trajecte. L’oferta de serveis Ave+Avlo entre Barcelona i Madrid és d’un total de 23 trens per sentit.

AVLO és el servei d’alta velocitat de Renfe amb més capacitat de viatgers, amb 438 places per tren (un 20% més de places respecte a les dels actuals trens de la sèrie 112), capaços d’arribar als 330 quilòmetres per hora. Es tracta a més de trens amb emissions zero i que circularan amb electricitat 100% procedent de fonts renovables (amb origen certificat).