Mercats
La tercera dosi de Pfizer tranquil·litza els mercats
La borsa espanyola, igual com la resta de les places europees, van tancar amb pèrdues la sessió d’aquest dimecres, malgrat el buf d’optimisme que va suposar la notícia expressada per la farmacèutica Pfizer sobre l’eficàcia de la seva tercera dosi sobre la variant òmicron de la Covid-19. Els valors d’empreses lligades al turisme, com Amadeus (-0,99%), Aena (-0,82%), IAG (-0,78%), també van tancar la sessió amb pèrdues, però van suavitzar les caigudes del començament de la jornada, després de conèixer els estudis preliminars de Pfizer/BioNTech. El grup Meliá Hotels va aconseguir una pujada de l’1,34%.
«Les notícies de Pfizer estan alimentant aquesta imatge més positiva que s’està construint al voltant d’òmicron», va dir Craig Erlam, analista sènior de mercat d’Oanda, a Reuters. A la borsa de Nova York, les accions relacionades amb els viatges també es van beneficiar de la notícia, amb pujades del 3,7% a l’índex d’aerolínies, mentre que Norwegian Cruise Line va liderar els guanys entre els creuers.
El millor clima no va impedir les caigudes al tancament de l’Ibex 35 (-0,93%) i de les borses de París (-0,72%), Frankfurt (-0,79%) i Milà (-1,41%), mentre que la de Londres va acabar pràcticament plana (-0,08%). El barril de petroli Brent es va situar en un preu de 75,75 dòlars, després d’augmentar un 0,4%, mentre que la Texas es va col·locar en els 72,41 dòlars, després de créixer un 0,5%.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump: "Pot ser que ataqui l'Iran, pot ser que no. Ningú sap el que faré"
- SALUT MENTAL La psiquiatra Marián Rojas revela què s’amaga darrere del perfeccionisme: “És por disfressada de control”
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»