AUTOMOCIÓ

Peugeot només vendrà cotxes elèctrics a Europa el 2030

  • Peugeot s’afegeix a marques com Mini, Volvo i Ford i confirma que, a partir del 2030, només vendrà cotxes elèctrics al continent europeu.

  • La marca confirma que tota la seva gamma estarà electrificada, amb versions híbrides endollables per al 2024.

2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Peugeot és l’última de les marques que ha fixat una data concreta per al final dels cotxes de combustió a Europa. Per al 2030, tots els llançaments de la firma del lleó seran 100% elèctrics. La informació l’ha confirmat la consellera delegada de l’ensenya francesa, Linda Jackson, a Autonews. Com va passar amb Ford, la decisió és únicament per al mercat europeu, ja que Peugeot continuarà venent cotxes de combustió en altres mercats internacionals.

La companyia del grup Stellantis complirà així, i amb molt marge, l’objectiu europeu de comercialitzar únicament vehicles zero emissions per al 2035. Amb Peugeot i Ford, marques com Abarth (2024), Jaguar (2025), DS (2026), Alfa Romeo (2027) Opel (2028), Mini (2030) i Volvo (2030) també han posat data de caducitat als seus models de combustió. Així mateix, Cupra va anticipar la seva voluntat de ser una marca 100% elèctrica també per al 2030 i Audi, de deixar de desenvolupar motors de combustió per al 2026 i deixar de vendre vehicles híbrids i de combustió a principis de la pròxima dècada.

Gama 100% electrificada el 2024

El moviment de Peugeot és lògic tenint en compte que la seva gamma actual ja està electrificada en un 70% si es compten també els cotxes híbrids endollables. De fet, la marca, i tot el grup PSA, va ser de les poques que va complir la normativa europea d’emissions l’any passat sense necessitat de firmar acords amb firmes més electrificades. Fiat, també de Stellantis, per exemple, va recórrer a Tesla per reduir la seva mitjana d’emissions. De tota la gamma de Peugeot, només el 5008, SUV de mida gran, i el petit 108, que serà cancel·lat pròximament, no ofereixen cap versió electrificada, fet que canviarà el 2024, quan tota l’oferta serà electrificada.

El pròxim gran llançament, segons confirma Jackson, és la nova generació del 3008, que apostarà per una versió 100% elèctrica. El model sortint oferia una motorització híbrida endollable. A més, pròximament també s’oferirà el 308 100% elèctric. Entre els models actuals, Jackson apunta que del 208, el 20% de les seves vendes corresponen al model totalment elèctric, mentre que del 2008 el percentatge és «lleugerament menor» perquè és el seu vehicle més venut.

Quatre plataformes

Notícies relacionades

Segons ha confirmat diverses vegades Carlos Tavares, conseller delegat de Stellantis, el grup, amb marques com les esmentades DS, Alfa Romeo i Opel, entre moltes d’altres, espera que el 70% de les seves vendes el 2030 a Europa corresponguin a vehicles elèctrics o híbrids.

Per aconseguir-ho, el grup, format a principis del 2021 per la unió del Grup FCA (Fiat-Chrysler) i el Grup PSA (Peugeot-Citroën), basarà gran part de la seva gamma en quatre arquitectures desenvolupades específicament per a cotxes elèctriques, tot i que poden muntar motors de combustió per a vehicles d’altres mercats. Aquestes són la STLA Small, per a cotxes petits; Medium, per a vehicles de mida compacta; Large, per a grans vehicles, i Frame, per a comercials.