Rècord de producció

Freixenet invertirà uns 30 milions d’euros a ampliar les seves caves de Sant Sadurní

La productora pretén augmentar la producció i el volum de vendes, que aquest any superarà els 100 milions d’ampolles

Freixenet invertirà uns 30 milions d’euros a ampliar les seves caves de Sant Sadurní
2
Es llegeix en minuts

Ni una pandèmia que torna a créixer, ni una crisi de subministraments que encara no disminueix: Freixenet ha destapat ja les seves ampolles per celebrar un rècord que dona per segur. La productora de vi escumós espera batre en els pròxims dies el seu propi rècord de vendes i tancar l’any havent venut més de 100 milions d’ampolles. De fet, el grup espera superar aquesta marca en els pròxims dies, just abans de la campanya de Nadal, període que els reporta el 30% de les seves vendes.

És en bona mesura a causa d’aquest increment de les vendes (d’un 10% si el Nadal va segons el previst) que la companyia ha decidit ampliar les seves instal·lacions a Sant Sadurní d’Anoia. Ho farà amb la idea d’ampliar la producció en 35 milions d’ampolles i amb la instal·lació d’una nova línia que podrà treballar amb 15.000 ampolles l’hora. Del volum total, aproximadament la meitat són ampolles que ara es fan fora i, la resta, ampolles noves.

Serà, en paraules de Pedro Ferrer, conseller delegat i representant de la branca familiar del grup, «l’expansió més gran dels últims vint anys». L’equip directiu encara està acabant de negociar el pressupost, però anticipa que aquesta operació costarà a la companyia aproximadament uns 30 milions d’euros i trigarà tres anys a materialitzar-se. Amb l’ampliació pretenen, a més, reforçar la producció de marca Freixenet, tot i que segons s’ha matisat això no serà en detriment de la planta Castellblanc o del celler Elyssia, marca per a la qual sí que s’ha avançat un possible canvi de nom.

«Necessitem més espai de caves des de fa ja temps», ha justificat Ferrer, que ha qualificat la decisió com una «bona notícia per a la zona del Penedès i per al poble de Sant Sadurní».

Canvis en el grup

Aquest anunci d’ampliació arriba en ple relleu dins del consell de Freixenet. Aquesta empresa, que des del 2018 opera de la mà de l’alemanya Henkell (al seu torn parteix del grup Dr. Oetker), acaba d’oficialitzar l’arribada d’un nou president, Alfred Oetker. Ell i el seu germà, Ferdinand Oetker, s’incorporen activament a Freixenet després que el conglomerat alemany que porta el seu cognom s’hagi dividit en dues parts.

«Personalment, sento que aquesta col·laboració germanoespanyola ha sigut extraordinàriament positiva, fructífera i que els últims 20 anys de Freixenet han sigut els millors», ha dit Ferrer.

Notícies relacionades

Al seu torn, Andreas Brokemper, també conseller delegat del grup en aquest cas en representació de Henkell, ha explicat a través d’una pantalla que malgrat que la pandèmia va suposar un sotrac important, finalment van aconseguir estabilitzar el negoci gràcies al consum a casa. I que fins al novembre d’aquest any, la companyia ha detectat «una forta recuperació a molts mercats».

L’empresa ha aprofitat l’ocasió per presentar també la campanya publicitària amb què encaren el Nadal, un vídeo que «s’ha fet d’aquí cap a tot el món» i que explota «l’alegria de la vida mediterrània». 

Temes:

Freixenet