Transformació de les pimes

Telefónica creix més en digitalització d’empreses que en venda de «minuts o megues»

La Cambra i Pimec es reivindiquen com possibles canalitzadors dels fons europeus per ajudar les pimes

Telefónica creix més en digitalització d’empreses que en venda de «minuts o megues»
2
Es llegeix en minuts

La transformació digital de les empreses és ja una de les fonts d’ingressos clau dins de Telefónica. La companyia preveu que aquest àrea de negoci creixi més que tot el que té a veure amb «minuts i megues», és a dir, amb la connectivitat. A Catalunya, de fet, i de nou parlant del segment d’empreses, s’anticipen més ingressos de la primera via de negoci que de la segona. Així ho ha avançat aquest dilluns José Manuel Casas Aljama, director general de Telefónica Est, en un acte organitzat per reivindicar precisament la digitalització de les pimes.

El directiu posava la dada sobre la taula com a exemple de la rellevància que està agafant aquest conjunt de tecnologies al món empresarial. «Diferents estudis diuen que la productivitat de la pime podria créixer entre un 15% i un 20% amb la digitalització», ha apuntat Casas. Per això, el plantejament sobre el qual s’ha articulat la jornada ha sigut com aconseguir que aquesta maneta de canvi arribi a un teixit que, segons han recordat diferents ponents, suposa el 99% de les empreses del país.

Per representants empresarials com Pimec (patronal de la petita i la mitjana empresa) o la Cambra de Comerç de Barcelona, la resposta està en la col·laboració publico-privada, a aprofitar bé els fons europeus i que es compti amb ells com a agents per canalitzar-los.

Principals reptes

«La pime necessita acompanyament», ha afirmat Antoni Cañete, president de la patronal. «Els fons Next Generation són una gran oportunitat, però a diferència de la gran empresa, la pime no té el professional o la consultora [que l’ajudi o l’assessori], per tant, necessita informació i formació», ha plantejat.

«Sempre soc crítica amb els Next Generation perquè em fa por que no acabin d’arribar a la petita empresa», ha coincidit Mónica Roca, presidenta de la Cambra. No obstant, ha matisat, «tenim l’oportunitat de fer-ho bé».

De fet, els dos portaveus empresarials han assegurat que esperen bones notícies aquesta setmana en termes econòmics de Red.es, l’empresa pública espanyola responsable de l’execució i desplegament dels plans de digitalització governamentals.

Visió de la Generalitat

Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, els ha respost al mateix acte que és conscient que «comença a ser impensable pensar en pimes i no associar-les a la digitalització», i que per a moltes «serà molt difícil accedir» a aquest canvi. «Si no som capaços de promoure aquest salt cap endavant, perdrem oportunitats i teixit empresarial», ha coincidit el conseller, responsable de clausurar la jornada.

Notícies relacionades

En aquest sentit, ell també ha reclamat un paper més important de la Generalitat en la gestió dels Next Generation, recordant, al seu torn, que acaben d’obrir una oficina per canalitzar potencials problemes i dubtes a què s’enfrontin les pimes en el moment de sol·licitar aquests fons.

«Vol ser una finestra única perquè les empreses sàpiguen a quina porta trucar per assessorar-se, informar-se i veure’s acompanyades a l’hora de presentar projectes», ha conclòs.

Temes:

Telefónica