INCREMENT DE PREU
La bombona de butà pujarà un 5% a partir de demà
L’augment del cost de la matèria primera i la depreciació de l’euro davant el dòlar, principals causes de l’increment de preu.
El preu de la bombona de butà de 12,5 quilos, la més tradicional, pujarà gairebé un 5% a partir de demà, fins a un màxim de 16,92 euros, segons ha publicat aquest dilluns el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
L’increment, el sisè consecutiu, equival a 8 cèntims d’euro i es deu al fort ascens, del 20,59%, de les cotitzacions de la matèria primera (propà i butà), unit a la depreciació de l’euro davant el dòlar (-0,94%), que es compensa, en part, per la baixada del 2,07% del preu del transport.
Notícies relacionadesSegons explica el Ministeri per a la Transició Ecològica, aquest encariment s’ha vist atenuat perquè hi ha un límit del 5% tant per a l’alça com per a la baixada del preu, sense el qual la bombona hagués augmentat el seu cost (sense impostos) en un 13,45%.
El preu de la bombona de butà (envàs de gas liquat del petroli el pes del qual pot oscil·lar entre els 8 i els 20 quilos) està regulat i es revisa cada dos mesos, concretament el tercer dimarts del mes en què correspongui fer l’actualització.
- Les ciutats demanen hospitals i més bon transport públic
- Barcelona, protagonista La capital europea dels espectacles immersius
- TELEVISIÓ I MAS Els posats i les formes de Gonzalo Miró
- TENNIS Alcaraz s’imposa a Dimitrov a Indian Wells i es manté invicte el 2026
- Futbol L’Espanyol busca avui una alegria contra el cuer per sortir de l’encallament
