AUTOMOCIÓ

El Grup Volkswagen va guanyar un 5,52% més el tercer trimestre

  • El benefici net del Grup Volkswagen puja un 5,52% el tercer trimestre però l’operativa cau un 12,1% per culpa de la crisi dels xips.

  • Les entregues del consorci cedeixen un 24,4% i la seva producció es desploma un 35,1%. El Grup Volkswagen espera que les entregues acabin aquest any en una xifra semblant a la del 2020.

2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Grup Volkswagen va presentar el balanç econòmic del tercer trimestre, en què va destacar un increment del 5,52% en el seu benefici després d’impostos, fins als 2.903 milions d’euros, pujant des dels 2.751 milions guanyats el mateix període de l’any anterior. En l’acumulat de l’any, el consorci alemany s’anota uns guanys d’11.357 milions d’euros, un 556% més en comparació amb els 1.731 milions del 2020, any en què la companyia va patir l’impacte de la Covid-19.

El grup més venut va declarar uns ingressos de 56.931 milions d’euros el trimestre passat, un 4,1% menys, i un benefici operatiu de 2.798 milions d’euros, un 12,1% menys respecte al mateix període del 2020. Volkswagen va atribuir aquesta reducció de la facturació i el resultat operatiu als desajustos operatius causats per la crisi dels semiconductors. Arno Antlitz, director financer del Grup Volkswagen, va explicar que «després d’un resultat rècord el primer semestre, els colls d’ampolla causats pels xips durant el tercer trimestre han deixat clar que no som encara prou resistents a les fluctuacions productives». «Això ens mostra que hem de continuar treballant per millorar la nostra estructura de costos i productivitat», va afegir.

El Grup Volkswagen va entregar 1,97 milions de vehicles el passat trimestre, un 24,4% menys respecte al 2020. En l’acumulat de l’any la xifra puja un 6,9%, fins a les 6,95 milions d’unitats. La producció, per culpa de la crisi dels xips, es va desplomar un 35,1% entre juny i setembre, fins a les 1,58 milions d’unitats, caient des de les 2,44 milions del mateix període de l’any passat.

Volkswagen ha ajustat les seves previsions per a l’any complet després d’analitzar els resultats del tercer trimestre i l’acumulat de l’any. Així, esperen que les entregues es mantinguin en la línia de l’any passat, perquè consideren que la crisi dels xips no se solucionarà aviat i que les condicions del mercat continuaran sent «complicades». Sí que espera el consorci alemany ingressar «considerablement» més aquest any que el passat i que el marge operatiu se situï entre el 6% i el 7,5%.

Resultats per marques

Notícies relacionades

El Grup Volkswagen també va publicar les dades relatives als beneficis operatius registrats per cada una de les seves marques. En l’acumulat de l’any, la marca Volkswagen torna al camí dels beneficis després de perdre 969 milions entre els nou primers mesos del 2020, i presenta 1.589 milions de guanys abans d’impostos. Audi, per la seva banda, torna a ser l’ensenya més rendible del consorci i dispara el seu benefici operatiu des dels 221 milions fins als 3.894 milions, xifra semblant als 3.356 milions que s’anota Porsche, que escala des dels 1.884 milions del 2020.

Mentrestant, Skoda anuncia uns guanys operatius de 900 milions d’euros, pujant des dels 496 milions d’euros de l’any passat. Seat, paral·lelament, segueix en pèrdues, tot i que les retalla significativament, fins als -159 milions d’euros (-290 milions el 2020). Finalment, Bentley aconsegueix guanyar 275 milions d’euros, millorant des d’unes pèrdues de 52 milions en el mateix període del 2020.

Temes:

Seat Volkswagen