Cimera empresarial
Casado afirma que recorrerà a Brussel·les per mantenir la reforma laboral
El líder del PP es compromet a emprendre reformes en els primers sis mesos de govern «per dures que siguin»
Assegura que suprimiran els impostos de patrimoni, successions i donacions i defensa la motxilla austríaca

El president del PP, Pablo Casado, ha destacat que la «situació és dolenta» i ha recordat la compareixença del governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández de Cos, que ha anunciat una revisió a la baixa de les previsions econòmiques. «Els pressupostos de l’Estat neixen com a paper mullat», ha assegurat durant la seva intervenció en el 24 congrés nacional de l’empresa familiar i ha lamentat que el producte interior brut (PIB) tot just augmentarà el 5%, davant el 7,5% que preveu el Govern.
El líder popular ha defensat amb vehemència la reforma laboral. «Amb la mateixa fermesa que algun membre del Govern deia que la reforma laboral es derogarà nosaltres arribarem fins al final en les institucions europees perquè la reforma laboral es mantingui», ha sentenciat. I ha recordat que Europa exigeix que es facin les reformes amb els agents socials, inclosos els empresaris»
Casado ha desgranat davant un auditori d’uns 500 empresaris les reformes que portarà a terme el PP en els seus primers sis mesos, per «dures que siguin» si arriba el Govern i que es concreten en rebaixes fiscals i de la burocràcia, la implantació de la motxilla austríaca (un fons individual per a cada treballador que substitueix al model d’indemnització per acomiadament) i el manteniment de la reforma laboral instaurada pel PP el 2012.
El PP planteja rebaixar els impostos, com ha fet Itàlia o França i «fins i tot a costa dels fons europeus», una cosa que permet Brussel·les, amb la supressió dels tributs de patrimoni, successions i donacions i una fiscalitat atractiva per a les noves tecnologies i la ‘silver economy’.
Casado ha recordat que el PP propugna que no pugin les cotitzacions socials als autònoms, una reducció d’impostos de societats i de l’IRPF a les empreses que hagin tingut mals resultats durant la pandèmia.
Burocràcia
Una altra de les propostes és la implantació de la motxilla austríaca i mantenir la reforma laboral, «que ha sigut clau per crear 3 milions de llocs de treball i per utilitzar els ertos».
Un altre dels pilars del seu discurs és la reducció de la burocràcia. En aquest sentit s’ha compromès a reduir a la meitat els ministeris i els assessors.
Ha insistit en la necessitat de despolititzar els reguladors i la justícia i emprendre una reforma energètica que suprimeixi de la factura tots els costos que no tenen a veure amb l’energia i que permetria un estalvi de 10.000 milions.
Casado ha criticat al seu torn les normes sobre vivenda previstes pel Govern perquè «posaran en perill el dret a la propietat i la llibertat de preus». També ha criticat el dèficit públic estructural i ha recordat que caldrà ajustar uns 60.000 milions d’euros en 10 anys.
La recepta popular es basa en el reformisme, «que fa massa anys que no s’ha posat en marxa» i que afecta des de les institucions fins a la competitivitat i la creació d’ocupació, amb menor fiscalitat i més flexibilitat laboral.
Notícies relacionadesTots els sectors, ha dit, necessiten certesa i poden ser objecte de reformes. Tot això, s’ha compromès a fer-ho en els sis primers mesos de govern. ¿L’objectiu? «Desfibril·lar aquest esllanguiment macroeconòmic del país i a més amb l’ajuda d’Europa».
Casado ha manifestat els seus dubtes que l’actual Executiu executi els fons europeus previstos, quan en els seus propis programes no ho fa.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura