Venda ‘online’

Aliexpress pagarà un dòlar si el paquet no arriba en 10 dies

De cara a l’11.11 o dia del solter, la multinacional xinesa anuncia que accelera la seva estructura logística amb la millora de magatzems locals

zentauroepp49518020 graf9289  arroyomolinos  c a  de madrid   22 08 2019   vista190822140506

zentauroepp49518020 graf9289 arroyomolinos c a de madrid 22 08 2019 vista190822140506 / Juan Carlos Hidalgo

4
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Aliexpress ha anunciat aquest dimecres que oferirà a partir d’ara l’entrega en terminis màxims fins a 10 dies feiners per a determinades comandes internacionals amb el recolzament d’una xarxa logística i magatzems locals. I a més, Aliexpress assegurarà el servei per a qualsevol comanda que s’enviï des dels magatzems de la Xina, així com des dels magatzems de Cainiao a l’estranger durant el pròxim 11.11. Aliexpress reemborsarà automàticament un cupó amb valor d’un dòlar (o el seu equivalent en moneda local) per comanda en cas que els paquets arribin amb retard. La millora en els enviaments s’afronta de la mà de la filial logística Cainao, que gestiona un nou centre logístic de 19.000 metres quadrats a Madrid. L’objectiu d’aquesta infraestructura és agilitar l’entrega de comandes a diferents destinacions en diversos països europeus.

La multinacional xinesa s’esforça per ser digne competidor internacional d’Amazon, que ha aconseguit una capil·laritat i eficiència en els enviaments a Espanya molt elevada. La gran lluita actual d’Aliexpress és captar firmes locals per incorporar-les al ‘marketplace’, però encara no ha arribat a una massa crítica de proveïdors de producte local equiparable al del gegant nord-americà. Malgrat això, Aliexpress anuncia que aprofitant el creixement a tres dígits en alguns mercats clau com el Brasil, Espanya i França durant el 2020, la companyia ha incrementat la inversió en innovacions tecnològiques per recolzar la seva logística global i local.

Wang Mingqiang, CEO global d’AliExpress, va destacar que escurçar els terminis d’entrega mitjans no ha suposat un cost addicional per als clients. En el cas d’Espanya influeix la posada en marxa del centre de classificació situat a San Fernando de Henares, Madrid. Altres centres similars funcionen a partir d’aquest mes a França (Paris), Alemanya (Bremen) i Itàlia (Roma). La capacitat d’aquests centres és de mig milió de paquets al dia, «que s’espera duplicar a finals de març del 2022», segons fonts d’Aliexpress. Les instal·lacions d’Espanya, França i Alemanya estan equipades amb màquines automàtiques de classificació desenvolupades per empreses europees.

Cainiao treballa amb socis logístics com Cacesa, Sinotrans i 4PX, creant aproximadament 100 llocs de treball per a residents locals. Els enviaments de comerç electrònic s’entregaran a aquests centres mitjançant camions procedents d’eHub de Cainiao a Lieja o d’aeroports pròxims als centres de classificació per ser processats en funció de la seva destinació final. Una vegada els paquets han sigut classificats, els col·laboradors locals s’encarregaran de l’entrega.

L’últim any, el nombre de paquets rebuts i entregats per l’ecosistema logístic d’Aliexpress ha augmentat un 100%. S’han establert cinc magatzems de selecció i nou centres de classificació automatitzats a la Xina perquè els venedors puguin proveir amb temps els seus productes d’Aliexpress. D’aquesta manera, es redueixen significativament el temps d’enviament i, juntament amb una mitjana de 80 vols contractats a la setmana, Aliexpress garanteix ara un màxim de 10 dies feiners d’entrega per a determinades comandes transfrontereres realitzades a Espanya i França, 12 dies feiners per al Brasil i 5 dies feiners per a Corea del Sud. Així mateix, hi ha plans d’estendre aquestes iniciatives a més mercats europeus. Tota la infraestructura aèria es complementa amb el desplegament d’una xarxa intraeuropea de transport de mercaderies mitjançant camions que cobreix més de 30 països europeus. 

Amb els magatzems locals, les entregues de comandes a Espanya i França poden completar-se en un màxim de tres dies feiners i en set dies per a la resta d’Europa. En el cas d’Espanya, actualment hi ha tres magatzems de mercaderies a la zona de Madrid. Al llarg de l’any vinent, els magatzems internacionals de la xarxa de Cainiao es modernitzaran en gran manera posant èmfasi en la logística local. Malgrat els grans esforços d’Aliexpress, el servei d’entrega d’Amazon o d’El Corte Inglés és més eficient. Fins i tot amb enviament en dues hores. Per aquesta raó, el factor preu continua sent el gran argument dels productes d’Aliexpress.

Notícies relacionades

Per a l’entrega d’última milla, Aliexpress ha establert una xarxa de més de 20.000 punts de recollida de comandes a Espanya, França, Polònia i Rússia, combinant milers de punts de recollida impulsats per col·laboradors locals amb casellers d’entrega desenvolupats i operats per Cainiao. En el cas d’Espanya, ja hi ha més de 200 ‘lockers’ amb la marca Aliexpress instal·lades a Madrid i Barcelona, i s’ha anunciat que es comptarà amb més de 600 a finals d’any.

Llançada el 2010, Aliexpress és una plataforma global de venda ‘online’ que permet als consumidors de tot el món comprar directament a fabricants i distribuïdors principalment de la Xina i l’objectiu de la qual és arribar a ser una plataforma perquè venedors de tot el món puguin vendre tant en àmbit local com internacional. Aliexpress opera en múltiples idiomes locals com anglès, rus, portuguès, espanyol i francès. Fundada el 2013, Cainiao Network («Cainiao») és una empresa industrial global d’internet i el braç logístic d’Alibaba Group.

Temes:

Alibaba