Empreses

Telefónica invertirà 100 milions a convertir la seva seu corporativa en un ‘hub’ mundial d’innovació

Crearà una xarxa d’edificis intel·ligents connectats que comptaran amb capacitat per formar cada any 100.000 persones

Telefónica invertirà 100 milions a convertir la seva seu corporativa en un ‘hub’ mundial d’innovació
2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Telefónica invertirà 100 milions d’euros fins al 2024 –any en què la companyia complirà 100 anys d’història– per convertir la seva seu corporativa en un ‘hub’ mundial d’innovació i talent. Així ho ha avançat el president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete, en la jornada inaugural de la quarta edició d’enlightED, el fòrum internacional d’innovació educativa promogut per Fundació Telefónica, IE University i South Summit, dins d’un diàleg que ha mantingut amb el tennista Rafael Nadal després d’una pregunta del rei Felip VI.

«Volem convertir la nostra seu en un dels ‘hubs’ tecnològics més grans d’Europa», ha explicat Álvarez-Pallete. Així, el denominat Districte Telefónica, situat al nord de Madrid, convertirà els seus 140.000 metres quadrats en una xarxa d’edificis intel·ligents connectats entre si per optimitzar l’intercanvi d’informació i tecnologia i comptarà amb capacitat per formar cada any 100.000 persones en noves capacitats digitals.

Segons ha explicat el president de la multinacional, els edificis de la seu es convertiran en un gran centre interconnectat dedicat, principalment, a 5G, intel·ligència artificial, fibra òptica intel·ligent, edge computing, algoritmes de deep learning, internet de les coses, cloud, ciberseguretat, blockchain i vídeo. I sobre això es llançaran en la seva fase de llançament mitjà centenar de projectes de primer nivell amb experiències basades en holografies, gaming, robots, automòbil connectat, drons, seguretat d’última generació o els últims avenços en el desenvolupament d’aula híbrida.

Notícies relacionades

El nou ‘hub’ serà pioner pel seu concepte i les seves dimensions i pretén exercir com a «pol d’atracció de talent» i situar Espanya «a l’avantguarda mundial en atracció i desenvolupament de tecnologia i professionals d’alta qualificació». Per a això, inclourà projectes disruptius com l’Experience Tank, un centre per compartir l’última tecnologia, o el Laboratori Wayra, una plataforma d’accés a plataformes perquè les empreses emergents es desenvolupin en àmbits com sanitat, ‘retail’, indústria o media.

El llançament d’aquest centre està inclòs dins del pla estratègic de la companyia centrat a dissenyar una ‘Nova Telefónica’ amb el focus en la digitalització, més enllà de la veu. A més, també s’alinea amb Escola ‘42’, un nou concepte d’escola de programació basada en un innovador mètode d’aprenentatge sense llibres ni professors ni horaris que aspira a formar els perfils digitals del futur. Per això, Escola 42 i Universitas seran els pilars, i People Lab i Future of Work representaran els vectors per al desenvolupament de la formació.