AGENDA 2030
Les empreses amb més impacte en el medi ambient desenvolupen més polítiques ambientals
El 64% de les empreses aporten dades sobre consum i poc més del 45% sobre intensitat energètica

Segons l’informe d’Esade de juliol del 2021, l’impacte de la Covid-19 a les cadenes de subministrament i les formes de consumir obre la possibilitat de revisar el model de producció i de consum preponderant al món des dels inicis de la segona revolució industrial, un model summament extractiu dels recursos naturals i perjudicial per als ecosistemes i per a la biodiversitat. Es pot esperar que els processos de recuperació postpandèmia siguin més sensibles cap a les qüestions mediambientals reduint així l’empremta de carboni.
No obstant, les empreses analitzades en aquest estudi –106 empreses del total de 134 de companyies cotitzades amb seu a Espanya– comuniquen de manera molt diversa l’impacte de les seves activitats en el medi ambient. S’ha observat una gran varietat en la metodologia aplicada per les empreses per al càlcul dels indicadors en matèria de consum energètic i hídric, així com per a l’anàlisi de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.
Una dificultat afegida en el cas del consum energètic és que la informació continua sent limitada: el 2019, el 64% de les empreses aporten dades sobre consum i poc més del 45% sobre intensitat energètica. Així, s’estima que, el 2019, el consum energètic de les empreses que publiquen informació sobre això és de 404 milions de megawatts. Quant a l’aigua, el 63% de les empreses comuniquen el seu consum, xifra que pràcticament no ha variat des de la primera edició d’aquest informe. Només 11 de les 97 empreses de la mostra aporten dades sobre el consum d’aigua reciclada o reutilitzada. De mitjana, aquestes empreses utilitzen un 10,8% d’aigua reciclada en les seves activitats productives.
Notícies relacionadesA més, augmenta un 5% el nombre d’empreses que comuniquen l’adopció de mesures per gestionar els residus que generen, fins a arribar al 89%, cinc punts més que en l’edició anterior de l’informe. Poc més de la meitat de companyies (el 52%) donen compte de les mesures per al tractament de residus perillosos en les seves memòries. Tot i que el nivell de report sobre la gestió de residus generats és elevat i ha crescut progressivament en els últims anys, la quantitat d’informació sobre gestió de residus perillosos ha retrocedit des de la primera edició de l’informe. En els dos casos, les empreses continuen informant de manera superficial tant del procediment aplicat com dels seus resultats.
Per complir les demandes dels grups d’interès i complir la llei a nivell nacional serà clau que les empreses reportin els seus processos de gestió de residus de manera estàndard i en línia amb la informació requerida per les autoritats competents.
- barcelonejant Barcelona, on ja hi ha terrasses que cronometren el client
- L’autor, un danès armat amb un rifle Tres morts i diversos ferits després d’un tiroteig en un centre comercial de Copenhaguen
- Memòria L’Hort d’en Tomàs: una altra història de la Barcelona que es resisteix a desaparèixer
- Producció clandestina Desmantellada una fàbrica il·legal que produïa 50 milions de cigarrets al mes
- Relacions entre socis de Govern Junts insisteix en l’obsessió per Madrid
- Guerra Rússia - Ucraïna avui: última hora i totes les claus de la invasió, en directe
- Conflicte reobert L’hostaleria denuncia la denegació del 99% de ‘terrasses covid’ a Ciutat Vella
- Turisme Espanya recupera vuit de cada deu turistes al maig i voreja els nivells de despesa prepandèmia
- Al carrer Diputació Mor una nena al precipitar-se per un celobert a l’Eixample de Barcelona
- Conversa íntima Així va ser el camí «pedregós» de Sara Pérez fins a convertir-se en referent femení del vi | PODCAST Taula per a dos