Efectes de la Covid
Vueling pretén que la seva plantilla segueixi d’erto tot i que acabin els de la Covid
La companyia s’afegeix a Iberia i Air Europa i afirma que no aplicarà el nou expedient si el Govern central li permet continuar acollida als de força major
L’Executiu interpreta els moviments de les aerolínies com una mesura de «pressió inexplicable» i afirma que no té intenció d’excloure-les a curt termini

avion-de-vueling-en-las-pistas-aeropuerto-de-tenerife
Com aquesta mateixa setmana ja han fet Iberia i Air Europa, l’aerolínia Vueling va comunicar dijous a la nit als sindicats la seva intenció de començar a negociar en els pròxims dies un erto ordinari per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o productives que podria afectar els 4.000 empleats que componen la seva plantilla. Això sí, els va traslladar també que no serà necessari si el Govern permet a les aerolínies seguir acollint-se als ertos per força major, la pròrroga dels quals s’està negociant amb els agents socials. En total, les companyies preveuen ertos clàssics per a uns 18.000 treballadors si no s’aconsegueix un acord per prorrogar els expedients per Covid.
Fa mesos que els 4.000 empleats de la companyia ‘low cost’ del grup IAG (a què també pertany Iberia) estan afectats per un d’aquests aquests ertos. Es tracta d’una modalitat creada per l’Executiu per la pandèmia que suposa avantatges respecte als ordinaris, tant per a l’empresa (paga menys cotitzacions socials) com per als treballadors (cobren l’atur, però no consumeixen els seus drets acumulats).
Fonts del Govern central interpreten els moviments de les aerolínies d’aquesta setmana com una mesura de «pressió inexplicable» i afirmen que «no tenen motiu a curt termini» per témer quedar-se fora d’aquests mecanisme. L’Executiu ha proposat als agents socials estendre els ertos per força major fins al 31 de gener i vincular les exempcions a accions formatives dels treballadors afectats.
Notícies relacionadesIberia va traslladar dilluns als sindicats la seva intenció de començar a negociar un erto ordinari per a uns 5.000 empleats. L’aerolínia ho va justificar per la incertesa sobre la prorroga que prepara el Govern central i les seves condicions, així com per l’alentiment de la recuperació dels viatges. Així, va explicar que continua en nivells de capacitat entre el 30% i el 35% inferiors al 2019 degut principalment a les restriccions al turisme amb els Estats Units, l’Amèrica Llatina, el Japó i la Xina.
Dos dies després, Globalia, propietària d’Air Europa, va anunciar el segon erto ordinari al sector amb la mateixa justificació, un expedient de regulació temporal d’ocupació que afectaria uns 9.000 empleats. La mesura s’aplicaria a la seva aerolínia, Be Live Hotel i Groundforce, però no afectarà els treballadors d’Halcón Viatges i la resta del seu negoci de viatges, que van passar a formar part d’Ávoris Corporación Empresarial.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"