Noves estratègies

MediaMarkt s’alia amb Cash Converters

La firma d’electrònica recomprarà productes de segona mà a les seves botigues i els canviarà per vals

MediaMarkt s’alia amb Cash Converters
3
Es llegeix en minuts

MediaMarkt Iberia i Cash Converters van anunciar aquest dilluns que s’han aliat per posar a la venda productes de segona mà comprats a la cadena d’electrònica. Posen en marxa Second Life, una iniciativa que pretén aconseguir ingressos per a totes dues firmes però sumant també valors de sostenibilitat i el consum intel·ligent. L’espai Second Life by Cash Converters s’instal·larà en una primera etapa de proves a cinc de les seves botigues, on els usuaris podran vendre els seus articles i rebre una targeta regal que podran bescanviar en la compra de qualsevol producte que adquireixin a les botigues MediaMarkt.

Amb l’obertura d’aquests espais, les dues companyies ofereixen al client noves opcions amb què donar una segona vida als productes que no utilitzin i contribuir així a un consum més sostenible. Aquesta aposta està guanyant adeptes en els últims anys. La primera botiga MediaMarkt a incloure aquest espai serà la de San Sebastián de los Reyes (Madrid) i ja està disponible. A aquesta inauguració s’hi sumaran la d’altres botigues, com la de la plaça del Carmen (Madrid) a finals de setembre, i les dels centres de Palma de Mallorca, Saragossa i el centre comercial Finestrelles de Barcelona durant el mes d’octubre. L’objectiu de les dues companyies és poder estendre progressivament aquests espais a les 106 botigues amb què compta MediaMarkt a Espanya.

Per MediaMarkt aquesta aliança suposa un pas més en la seva aposta per la sostenibilitat. Per la seva banda, per Cash Converters aquesta aliança és un nou pas del #MovimientoConverters, que advoca per un consum intel·ligent i conscient utilitzant nous canals en què continuar donant oportunitats a articles que encara tenen molta vida. «La nostra aliança amb MediaMarkt és un pas crucial per reforçar el nostre compromís amb la sostenibilitat i el consum conscient. Amb Second Life by Cash Converters portem la segona mà a nous espais i acostem el consumidor noves opcions per donar una nova vida als seus productes tecnològics, mentre cuiden el medi ambient», va assegurar Miguel Giribet, CEO de Cash Converters, mitjançant un comunicat.

Per Alberto Álvarez Ayuso, ‘general managing director’ de MediaMarkt Iberia, l’aliança «s’emmarca dins d’un ferm compromís de la companyia de deixar un llegat positiu tant en la societat com en l’entorn. Gràcies a la iniciativa Second Life by Cash Converters aconseguim fer un pas més en el nostre objectiu de contribuir al model d’economia circular donant una segona oportunitat a la tecnologia d’una forma sostenible i respectuosa amb l’entorn».

Cash Converters és l’única xarxa de botigues implantada a escala mundial especialitzada en la compravenda d’articles de segona mà. Fundada el 1984, aquesta multinacional d’origen australià s’ha consolidat en el seu sector gràcies a la seva experiència depurada i contrastada a més de 700 botigues per tot el món. Cash Converters va arribar a Espanya el 1995 i és avui líder en el sector de la segona mà al país, amb 75 botigues distribuïdes al territori nacional i sis a Portugal.

Notícies relacionades

MediaMarkt és la companyia líder a Espanya i Europa en el sector de la distribució d’electrònica de consum i serveis relacionats. Integrada a MediaMarktSaturn Retail Group, compta amb prop de 7.000 col·laboradors a Espanya i és present a totes les comunitats autònomes amb 106 establiments, a més de la botiga ‘online’. En l’àmbit europeu, la companyia disposa de més de 1.000 punts de venda ubicats a 13 països i una plantilla de 52.000 persones.

MediaMarkt preveu obrir 40 botigues de proximitat a Espanya aquest any. Pensa instal·lar botigues d’uns 500 metres quadrats, molt més petites a les habituals, ubicades en nuclis urbans. El grup afronta un exercici d’elevat creixement després de la compra dels establiments de Worten, que van passar a ser MediaMarkt en el segon trimestre. L’objectiu és passar de 106 a 150 botigues el 2025. La cadena afronta després de l’adquisició de Worten un procés de digitalització de processos, consolidació de l’aposta ‘online’ amb més referències a la venda i la millora de l’oferta comercial i de serveis general. També ha previst l’extensió d’un nou format comercial que la firma coneix com a establiments ‘lighthouse’ o aparador preferencial, d’uns 10.000 metres quadrats, en què serà possible veure productes no habituals a les botigues pel seu preu o per a segments de mercat específics, un aparador tecnològic punter. Álvarez va anunciar l’obertura d’un d’aquests establiments per projectar la imatge de marca a Barcelona i un altre a Madrid. En el cas de la capital d’Espanya, MediaMarkt preveu arribar a les 30 botigues en un període no superior a tres anys.