Balanç semestral

Inditex va elevar el 49% les vendes al primer semestre

El benefici net va arribar fins als 1.272 milions d’euros davant les pèrdues de 195 milions de l’any passat

Zara llança una línia de roba esportiva per a home i integra Uterqüe a Massimo Dutti

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Inditex va tenir el primer semestre de l’any unes vendes d’11.936 milions d’euros, el 49% més que en el mateix període del 2020. El benefici net en el mateix període va arribar fins als 1.272 milions d’euros, davant unes pèrdues de 195 milions el 2020, amb un ebitda de 3.100 milions, un 109% més. El president d’Inditex, Pablo Isla, ha destacat que la recuperació de la companyia a nivells prepandèmia es deu al fet que s’han aprofitat «al màxim els avantatges de la transformació estratègica sostenible». La venda en botigues i ‘online’ a tipus de canvi constant entre l’1 d’agost i el 9 de setembre va créixer un 22% respecte al mateix període del 2020 i un 9% amb relació al 2019.

La venda ‘online’ a tipus de canvi constant va créixer en aquests primers sis mesos un 36% respecte al 2020, i un 137% si es compara amb el 2019. La venda ‘online’ superarà el 25% del total el 2021. El marge brut sobre vendes del semestre arriba a un robust 57,9%. La posició de caixa continua sanejada amb una situació neta de 8.023 milions d’euros al tancament del semestre.

Notícies relacionades

Des d’un punt de vista comercial, Inditex anuncia que Zara Man llança una línia de peces esportives que estarà disponible per internet i en botigues seleccionades a partir del 30 de setembre. La col·lecció porta per nom Zara Athleticz i pretén aprofitar el creixent pes de la moda ‘casual’ en temps de pandèmia. Una altra estratègia del gegant gallec és la racionalització de marques. Uterqüe s’integrarà a Massimo Dutti al llarg de l’any vinent. Tota la gamma de productes d’Uterqüe passarà a estar disponible a la pàgina web i a botigues seleccionades de Massimo Dutti i deixarà de comercialitzar-se en botiga pròpia. «Es busca d’aquesta manera aprofitar al màxim la penetració i projecció que Massimo Dutti té en mercats internacionals com els Estats Units, el Canadà, Mèxic i Turquia des de fa anys», explica la companyia. Una cosa semblant ja es va fer amb Zara Home i Zara per aprofitar les sinergies entre marques.

Inditex va tancar aquest dimarts en 30,18 euros, amb un avenç del 2,31%. Inditex manté avantatges competitius davant altres competidors en un context encara complex. Aquestes fortaleses són principalment l’encertada estratègia omnicanal, l’àmplia diversificació geogràfica i l’aposta per potenciar la venda a preu complet eludint entrar en guerres de preus. Però l’alça dels preus de les matèries primeres i dels nolis afecten també Inditex en els productes bàsics, amb erosió dels marges.

Temes:

Inditex Comerç