Energia
Endesa entra en la pugna amb Naturgy i Iberdrola per la tarifa plana
La companyia millora la seva tarifa Única i la calcula sobre un preu majorista de 58 euros el MWh

En plena escalada i amb rècords constants en el preu de la llum, Endesa ha anunciat que millora la seva tarifa plana personalitzada per «donar seguretat i tranquil·litat als consumidors en mercat regulat». Des d’aquest dimarts, la companyia millora la seva tarifa Única, que passarà a calcular-se sobre un preu base de 58 euros el megawatt per hora (MWh) i que es mantindrà fixa i sense variacions durant dos anys. D’aquesta manera respon a les campanyes llançades per Naturgy i Iberdrola en plena escalada dels preus, que aquest dilluns en el mercat majorista batran un nou rècord: 154,16 euros el MWh.
D’aquesta manera, els prop d’11 milions de consumidors acollits al Preu Voluntari al Petit Consumidor (PVPC) que optin per la tarifa Única d’Endesa tindran garantit durant dos anys que pagaran tots els mesos el mateix i a un preu que suposa menys de la meitat del que marca actualment el ‘pool’. Aquesta oferta és vàlida també per a totes les noves contractacions en mercat lliure.
Amb aquesta oferta, Endesa ofereix a tots els consumidors que es troben actualment al mercat regulat una alternativa que els permeti pal·liar els efectes negatius que l’increment del preu de l’energia està tenint en les seves factures, i despreocupar-se de les pujades de preu que es puguin produir en el futur.
Personalitzada
Endesa va llançar Única el novembre de l’any passat amb un model de quota fixa personalitzada adaptada al consum individual de cada client, amb energia 100% renovable, sense períodes de permanència i amb bonificacions als consumidors per complir uns objectius de consum eficient. La quota que es paga mes a mes és sempre la mateixa, amb independència de l’hora en què es consumeix i sense regularitzacions. Només es proposarà una nova quota si el consum supera en un 30% el de l’any anterior.
La tarifa, que permet contractar llum, gas i serveis addicionals, forma part del catàleg d’alternatives comercials que Endesa ofereix actualment als seus 5,7 milions de clients del mercat lliure.
Notícies relacionadesTotes les tarifes d’Endesa del mercat lliure tenen preus estables no sotmesos a les variacions del mercat majorista. El seu preu és fix i està garantit, com a mínim, durant el primer any de contractació. A més, el seu nivell actual es troba molt per sota del preu del mercat majorista que s’aplica en el mercat regulat. I no tenen clàusula de permanència.
Està previst que el Govern aprovi aquest dimarts un primer paquet de mesures per pal·liar la pujada de la llum. Una podria ser reduir al mínim l’impost del 5,11% que grava l’electricitat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»