ENTREVISTA A MARIA EUGENIA LÓPEZ
«Les franquícies a Catalunya han demostrat una gran resiliència»
BBVA compta amb un departament especialitzat en aquest tipus de negocis, capaç de respondre amb agilitat a les seves necessitats
La seva responsable, María Eugenia López, repassa la situació actual del sector i els reptes de futur una vegada superada la pandèmia
«Han sorgit noves oportunitats fruit del canvi dels hàbits de consum derivat de la pandèmia», afirma

Malgrat les dificultats que ha generat la Covid-19, el sector de les franquícies s’ha sabut recuperar. Mª Eugenia López San Segundo detalla els punts forts d’un model cada vegada més en auge.
-¿Són les franquícies un model de negoci estès a Espanya?
-Sí, en l’última dècada ha crescut exponencialment tant el nombre de marques franquiciadores com el d’establiments franquiciats. Sens dubte, la franquícia s’ha convertit en una opció d’emprenedoria i també ha sigut utilitzat pel teixit empresarial com a vehicle de diversificació. De fet, durant la Covid-19 el sector de les franquícies a Catalunya ha demostrat la seva resiliència i la seva capacitat de reinventar-se.
-¿Quin moment viu el sector?
-Catalunya ha sigut una de les zones més afectades per les restriccions. Tot i així, el sector de les franquícies s’ha sabut adaptar a aquests canvis i ha aconseguit sobreposar-se ràpidament a les dificultats. A més, sectors que van ser catalogats com a comerç essencial han tingut un increment d’obertures, com és el cas dels supermercats de proximitat. També destaca el creixement als sectors de la fleca, rebosteria i l’alimentació especialitzada.
-¿Quin futur immediat preveu per a les franquícies?
-Tenen ganes d’afrontar nous reptes i consolidar-se. Les cadenes estan recuperant les xifres de facturació i ocupació precrisi sanitària i el que és més important, estan recuperant els seus plans d’expansió per continuar el seu creixement. Actualment, a més, estan analitzant noves oportunitats que han sorgit provocades pel canvi en els hàbits de consum durant la crisi sanitària, com la venda a distància, palanques de creixement sostenible, digitalització en els processos...
Notícies relacionades-¿Quines solucions pot aportar una entitat financera com BBVA a aquest sector?
-Des del 2018, BBVA disposa d’una àrea dedicada a franquícies amb especialistes repartits per tot el territori. Tots ells treballen de forma centralitzada allò relatiu a la gestió i finançament i es converteixen en interlocutors únics amb les marques. D’aquesta forma, l’equip respon amb agilitat de cara a les demandes i adquireix un coneixement més exhaustiu de la franquícia i el seu sector.
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se