Restriccions
Airbnb bloqueja reserves de 4.500 persones a Barcelona en un any per evitar festes il·legals
La plataforma impedeix que gairebé 50.000 persones a Espanya i prop de 375.000 a tot Europa contractin un lloguer turístic
El projecte pilot que va llançar Airbnb el 2020 per prevenir les conductes irresponsables i reduir les festes no autoritzades en allotjaments en alguns països d’Europa ha bloquejat les reserves de fins a 4.500 persones a Barcelona en un any.
En un comunicat aquest dimarts, la plataforma de lloguer turístic ha explicat que aquestes mesures restringeixen en certes circumstàncies algunes reserves d’hostes menors de 25 anys sense historial de ressenyes positives.
Aquestes iniciativa es va introduir després de l’èxit de programes similars portats a terme als Estats Units i el Canadà, on es va apreciar un descens de les festes no autoritzades.
50.000 persones a tot Espanya
Segons dades de la companyia, des del seu llançament l’agost del 2020, la tecnologia per aplicar aquestes restriccions ha bloquejat o redirigit reserves d’al voltant de 375.000 persones a tot Europa.
A Espanya, es va impedir a gairebé 50.000 persones realitzar una reserva: més de 10.000 persones a Madrid, 4.500 a Barcelona, al voltant de 2.300 a València i gairebé 2.000 a Màlaga.
No obstant, la directora general d’Airbnb Marketing Services, Mónica Casañas, ha explicat que a Espanya «es realitzen milers d’estades cada nit, i que la immensa majoria són viatgers respectuosos i considerats amb els veïns».
Notícies relacionadesA més de restringir certes reserves, al maig Airbnb va llançar un pla de seguretat per a l’estiu que incloïa una Línia d’Atenció per a veïns a Espanya que ara està disponible a 27 països de tot el món.
Aquestes accions formen part de l’actualització, a principis d’agost, sobre els compromisos per ajudar a promoure la tornada
- Premi Ramon Llull Llegeixi un avançament de 'La segona vida de Ginebra Vern', d’Agnès Marquès
- Relacions entre socis ERC rebutja negociar els pressupostos d’Illa per no veure prou garanties de Sánchez amb l’IRPF
- Debut als EUA L’Orfeó Català fa història a Los Angeles amb Dudamel i una inspirada ‘Missa solemnis’
- The conversation Quina llengua es juga als camps?
- Serveis socials Treballadors de centres de menors denuncien: «Hem vist rates a les zones comunes i paneroles a les habitacions dels nanos»
