Renovació comercial
Experiments coreans al Centre Comercial Glòries
Cinc ‘start-ups’ de Corea del Sud proven els seus avenços tecnològics de realitat augmentada i tecnologies tridimensionals a Barcelona
El sector comercial afronta el futur amb veritable pànic. La competència del comerç electrònic en general i la dels grans gegants com Amazon o Aliexpress obliga a buscar noves formes i horitzons. El centre comercial Glòries de Barcelona acull des de mitjans de juny i fins a finals de setembre cinc empreses emergents sud-coreanes que exemplifiquen els nous vents que arriben que trufen tecnologia i oferta comercial. El resultat permet experimentar noves estratègies d’oci per als visitants i fer més atractiu o eficient qualsevol centre comercial. En el marc d’una iniciativa llançada per Seoul Business Agency (SBA), una institució de recolzament a comerços del Govern metropolità de Seül, cinc ‘start-ups’ o firmes de nova creació fan proves pilot de realitat augmentada, tecnologia tridimensional i gestió d’energies renovables. Es tracta d’Ecube Labs, MOPIC, DoubleMe, MyungJiKorea i The Blessed Moon. La iniciativa compta amb la col·laboració d’Oasta Consulting, busca «facilitar les connexions comercials i econòmiques entre Corea i Espanya».
I entre tant pànic del comerç local, els ulls ametllats arriben per enlluernar amb les seves propostes. Aquests emprenedors han elegit la ciutat de Barcelona com a porta d’entrada a Europa, juntament amb OASTA Consultoria, i facilitar així les connexions comercials i econòmiques entre Corea i Espanya. El projecte impulsat per la ‘start-up’ Ecube Labs proposa un sistema de recollida de residus innovador basat en energia solar i recollida de dades. Aquest projecte es basa en la col·locació de plaques solars a sobre del cub de residus amb l’objectiu que aquesta energia solar realitzi el moviment d’una premsa interna per optimitzar l’espai i fer un ús més eficient del sistema de recollida. Cert que el camp obert per Ecube no suposa a priori la solució a l’atonia de vendes, però hi ha un cert consens que el futur serà respectuós amb el medi ambient o no serà. Així, amb Ecube el personal de neteja del centre comercial detecta a través d’un sistema de dades quan és necessari fer el canvi de bosses de residus i quan no. Mitjançant aquesta solució, la taxa d’excedents es redueix en un 97% i, les despeses de gestió de residus, en un 76%. A més, és autònom i no necessita estar connectat a la xarxa elèctrica.
MOPIC Labs està també posant en pràctica la seva tecnologia al centre comercial Glòries. Proposa una experiència immersiva de 3D, sense necessitat d’ulleres virtuals. Aquesta ‘start-up’ utilitza la tecnologia 3D per dissenyar espais de contingut publicitaris o informatius per a tota mena de negocis a través d’una pantalla habilitada en l’espai. Quan el visitant o usuari s’acosta a la pantalla pot veure les imatges o la informació en 3D, i fer que el contingut cobri moviment i sensació de realitat. El desenvolupament d’aquesta solució pot ser ideal per promoure destinacions turístiques, moda, gastronomia, o qualsevol altra experiència sensorial.
Notícies relacionadesDoubleMe proposa, a través de l’app mòbil TwinWorld Aqua!, o a través de les ulleres de realitat augmentada, crear un ecosistema completament diferent. A través de la realitat augmentada, els visitants poden dissenyar els seus propis espais submarins amb animals i plantes marines, en aquest cas, pel centre comercial, i sent visible per a la resta dels usuaris. Així mateix, l’eina et permet crear el teu propi avatar personalitzat i interactuar amb la resta de criatures marines.
La ‘start-up’ MyungJiKorea amb el projecte SnapAction, proposa traslladar la realitat augmentada dins d’un ‘photocall’. Aquesta tecnologia permet a l’usuari veure’s a si mateix afegint-se accessoris i ‘backgrounds’ del més divertits, que després pot imprimir en una targeta. Durant l’agost i el setembre es pot disfrutar d’una divertida foto de forma gratuïta cada divendres i dissabte, de 5 a 8 de la tarda. Finalment, el projecte «Beauty-on-the go», de la ‘start-up’ The Blessed Moon, és una marca de cosmètica que promou l’ús de productes personalitzats i portables per ser fàcilment transportats en un kit de mida molt reduït. La marca de cosmètica no confecciona kits de maquillatge sinó també de cremes corporals i bàlsams labials.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Alves, submís davant el jutge i desafiador al sortir de presó
- Max Espargaró, el ‘mecànic’ de qui es refia el papa
- El canvi d’horas’encalla a Europa
- L’IVA al 21% torna al gas i el de la llum seguirà almenys fins a l’estiu
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Desconeixement Cita ITV: compte al testimoni MIL del cotxe si es va matricular a partir del 2008
- Infal·lible El truc casolà per netejar les portes de fusta que ja està de moda
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Alimentació Si veus això a les nous, llença-les immediatament