Farmacèutica multinacional
L’espanyol Joaquín Duato, nou conseller delegat de Johnson & Johnson
El germà de la popular Ana Duato prendrà possessió del càrrec el gener del 2022

Joaquín Duato. /
La farmacèutica nord-americana Johnson & Johnson ha anunciat que l’executiu hispà nord-americà Joaquín Duato, actual vicepresident del comitè executiu de la companyia, passarà a ocupar des del 3 de gener del 2022 el lloc de conseller delegat de la multinacional, en lloc d’Alex Gorsky.
Segons va explicar la companyia, a partir del 3 de gener Alex Gorsky serà president executiu Johnson & Johnson i Joaquín Duato, a més de convertir-se en el primer executiu de la multinacional, també serà nomenat com a membre del consell d’administració de la farmacèutica.
«Tinc la màxima confiança en el Joaquín per liderar Johnson & Johnson com el pròxim CEO de l’empresa», va afirmar Gorsky, que va destacar que al llarg dels més de 25 anys treballant junts, sempre ha demostrat la seva passió per resoldre complexos desafiaments mèdics i comercials.
«A més d’impulsar el creixement accelerat i la rendibilitat en els nostres negocis farmacèutics i de salut del consumidor, en el seu càrrec més recent de vicepresident del Comitè Executiu, el Joaquín va ajudar a guiar el nostre procés de planificació estratègica empresarial, que inclou els tres segments comercials de la companyia, i va ser responsable d’encapçalar una transformació tecnològica significativa en tota l’empresa durant l’any passat», va dir.
Germà i cosí d’Ana i de Nacho
Joaquín Duato, germà de la popular actriu Ana Duato i cosí del coreògraf Nacho Duato, va considerar «un honor» servir com el pròxim conseller delegat de Johnson & Johnson», va apuntar que l’empresa té una plataforma d’atenció mèdica inigualable.
«A mesura que el món continua enfrontant-se a importants desafiaments de salut, inclosa la pandèmia en curs, m’inspira l’oportunitat de Johnson & Johnson d’exercir un paper clau en la millora significativa de la trajectòria global de la salut humana», va dir.
Amb una trajectòria professional lligada durant més de tres dècades Johnson & Johnson, en què ha ocupat diferents posicions, la més recent la de vicepresident del comitè executiu des del 2018, la multinacional destaca que la doble nacionalitat espanyola i nord-americana brinda al directiu una profunda apreciació dels diversos pensaments i opinions.
«La nostra junta directiva s’ha involucrat en una acurada planificació de la successió a llarg termini, i l’anunci d’avui demostra la solidesa d’aquest procés, així com la nostra profunditat de talent a nivell de gestió executiva per impulsar la continuïtat del creixement i èxit de la companyia», va afirmar Anne Mulcahy, directora independent de J&J.
Respecte del nomenament de Duato, la directiva va destacar que «ha exercit un paper fonamental en la transformació del negoci farmacèutic de la companyia en una potència mundial», i remarca el profund compromís del directiu d’origen valencià amb la missió de l’empresa i la seva capacitat per liderar, col·laborar i crear valor de manera eficaç.
«Estem segurs que el Joaquín està excepcionalment qualificat i és la persona adequada per guiar Johnson & Johnson cap al futur», va dir.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia