Telecomunicacions

Cellnex perd 67 milions per les compres però augmenta el 47% els ingressos

La companyia manté la previsió d’arribar a 2.500 milions en ingressos i 1.900 de milions resultat d’explotació

2
Es llegeix en minuts

Cellnex Telecom va registrar el primer semestre un resultat net comptable negatiu de 67 milions per la compres realitzades, però va experimentar un augment dels ingressos del 47%, fins als 1.061 milions d’euros. Segons els comptes presentats aquest dijous, el resultat d’explotació ajustat va augmentar un 53%, fins als 804 milions (+53%), amb el que recull el creixement orgànic, l’efecte de la consolidació de les adquisicions d’actius portades a terme el 2020 i en els primers mesos de 2021.

El resultat negatiu es deu a l’augment de les amortitzacions, amb una alça del 60% i del 88% en els costos financers respecte a l’any anterior per l’«intens procés d’adquisicions que manté el grup i la consegüent ampliació del perímetre», explica la companyia.

El conseller delegat, Tobías Martínez, destaca que el primer semestre ha estat «marcat pel tancament d’operacions anunciades el 2020 i el 2021; nous acords a França, els Països Baixos, Polònia i Portugal; una ampliació de capital en la qual ha sigut determinant el suport dels nostres accionistes i que ens ha de permetre continuar capturant noves oportunitats de creixement i, no menys important, un creixement orgànic que supera el 5%». Tot això es reflecteix en la millora dels indicadors clau d’ingressos, explica. Martínez reitera que aquest any els ingressos superaran els 2.500 milions i el resultat d’explotació, els 1.900 milions.

Els serveis d’infraestructures per a operadors de telecomunicacions mòbils van aportar als ingressos el 85%, amb 900 milions d’euros, el que suposa un creixement del 63% respecte a 2020. L’activitat d’infraestructures de radiodifusió va aportar un 10% dels ingressos amb 109 milions. El negoci centrat en les xarxes de seguretat i emergència i solucions per a la gestió intel·ligent d’infraestructures urbanes (internet de les coses i ‘smart cities’) va aportar un 5% dels ingressos, amb 52 milions d’euros.

A 30 de juny, el principal mercat de la companyia és Espanya amb un 25% dels ingressos del grup, seguit d’Itàlia, amb un 17% i França, amb el 16%. Cellnex disposava, a 30 de juny, d’un total de 81.755 emplaçaments operatius: 4.487 a Àustria, 1.338 a Dinamarca, 10.339 a Espanya, 11.266 a França, 1.787 a Irlanda, 20.020 a Itàlia, 4.061 als Països Baixos, 7.428 a Polònia, 5.117 a Portugal, 7.996 al Regne Unit, 2.578 a Suècia i 5.338 a Suïssa, als quals se sumen 3.994 nodes DAS i ‘small cells’.

El total d’inversions executades en el semestre va arribar als 6.300 milions d’euros, majoritàriament destinats a inversions vinculades a la generació de nous ingressos –incorporació de nous actius i la continuïtat en la integració i desplegament de noves infraestructures–, així com millores en l’eficiència i al manteniment de la capacitat instal·lada.

Notícies relacionades

El deute net del grup –a 30 de juny– arribava als 6.566 milions d’euros davant els 6.500 milions a tancament de 2020. Actualment, la vida mitjana del deute (disposat) arriba als 7,2 anys, el cost mitjà aproximat és de l’1,6% i en un 86% està referenciat a tipus fix.

Per a 2021, Cellnex ha anunciat operacions de creixement a França (Hivory), els Països Baixos (emplaçaments de DT) i Polònia (Polkomtel Infrastruktura) amb una inversió associada de 9.000 milions d’euros. També ha anunciat l’ampliació de la cooperació amb MEO a Portugal mitjançant l’adquisició de 223 emplaçaments i 464 DAS i ‘small cells’ que se segregaran de la divisió de torres de l’operador mòbil portuguès. L’operació, de caràcter orgànic, suposa una inversió de 209 milions d’euros.

Temes:

Cellnex Empreses