Plataforma ‘online’

Chollometro: la caça del descompte es fa forta amb la pandèmia

  • La plataforma de descomptes ha incrementat el 40% la seva facturació el 2020 impulsada per les condicions econòmiques que s’han imposat després de la pandèmia

Chollometro: la caça del descompte es fa forta amb la pandèmia

Activos

4
Es llegeix en minuts
Alicia Navarro
Alicia Navarro

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Unes sabatilles per 17 euros, un ‘smartphone’ amb el 25% de descompte, fins i tot una paleta de pernil ibèric a meitat de preu. Tots aquestes ofertes estan disponibles a Chollometro, una comunitat que es dedica a compartir descomptes, cupons i promocions de qualsevol botiga física o ‘online’, i de què ja formen part gairebé 2 milions d’espanyols. I tot i que disfrutar d’una bona ganga sempre sona atractiu, Miguel Nogales, un dels fundadors de Chollometro, reconeix que la pandèmia ha donat l’empenta definitiva al seu projecte. «Utilitzar cupons a Espanya està en auge per la situació econòmica que estem vivint pel coronavirus. Hi ha gent que necessita gestionar fins a l’últim euro de la forma més eficient possible», explica.

I les dades li donen la raó, ja que, amb més de 29 milions de visites el 2020, aquesta plataforma ha incrementat el 40% la seva facturació el mateix any. Fins i tot va arribar a experimentar un augment del seu trànsit web del 50% a l’inici de la quarantena. «El context d’augment del comerç ‘online’ i la taxa d’estalvi dels espanyols ha fomentat que la nostra plataforma es converteixi en l’acompanyament perfecte per a aquests compradors intel·ligents o ‘smart shoppers’ espanyols, persones a qui els agrada comprar per internet i comparen sempre ofertes abans de fer les seves adquisicions amb l’objectiu d’obtenir el que més els agrada al millor preu», explica David Gutiérrez, responsable de Comunicació i Social Media de Chollometro.

Chollometro funciona com una xarxa social en què els mateixos usuaris comparteixen ofertes, les comenten i puntuen. «El 75% de les ofertes disponibles les proporcionen els mateixos membres de la comunitat. Nosaltres revisem els descomptes, hi afegim filtres i també oferim algunes ofertes editorials especials gràcies als acords a què arribem amb algunes empreses», explica Nogales, que incideix en la importància de la comunitat, ja que més enllà de compartir ofertes, els usuaris són els encarregats de valorar la qualitat dels ‘xollos’ i validar els productes davant la resta de la comunitat.

Nogales explica que a Chollometro respecten molt totes les opinions de la comunitat, tant siguin bones com dolentes, sobre els productes. Per això, només intervenen quan algun comentari es porta al terrer personal o de l’insult. «Quan dues persones discuteixen intervenim per rebaixar el to, però mai per una crítica negativa que sigui constructiva».

No obstant, tot i que la pandèmia ha motivat una recent afició al xollo ‘online’ entre els espanyols, són molts els qui encara desconfien al realitzar compres per internet i més encara si el producte està a un preu rebaixat. Nogales entén aquesta por, ja que reconeix que ells mateixos reben moltes ofertes que acaben sent estafes o enganys. Una pràctica habitual entre els productes tecnològics, explica, són les ofertes amb un preu rebaixat i una entrega pròxima que acaba allargant-se mesos. En tecnologia els productes tenen un cicle de vida molt curt i una demora en el termini d’entrega en devalua el preu. «A Chollometro tenim diverses botigues bloquejades per fer això», comenta Nogales, que assegura que el seu equip estudia una a una totes les ofertes abans de posar-les a la seva web per assegurar-se’n així de la validesa. «Per a nosaltres el més important és que els usuaris mai tinguin cap problema a l’hora de comprar alguna cosa a través de Chollometro».

Àmplia gamma de productes

Àmplia gamma de productesAmb una mitjana de 500 xollos diaris, en aquesta plataforma es pot trobar gairebé qualsevol producte. Des de roba, cotxes, joguines i aliments fins a viatges i assegurances. No obstant, segons Nogales, la joia de la corona és l’electrònica, més en concret els ‘smartphones’. «La rotació dels dispositius mòbils és molt alta a Espanya i per això el producte estrella són els ‘smartphones’».

Acords amb grans marques

Notícies relacionades

Acords amb grans marquesA més de publicar les promocions compartides per la comunitat i rastrejar la web a la recerca dels millors preus, la companyia compta amb acords amb grans empreses multinacionals com Adidas, Reebok, Nike, Samsung o MediaMarkt. Aquests ‘partnerships’ tenen com a objectiu compartir amb la comunitat descomptes exclusius d’aquestes marques per fomentar el trànsit cap als seus ‘e-commerces’ i les vendes. «Amb les marques i els ‘e-commerce’ intentem negociar les millors promocions per a així enriquir més la comunitat. Intentem tenir un tracte amb les empreses en què els usuaris sempre en surtin beneficiats».

Des de fa un any i amb vista al futur, a Chollometro estan treballant per aconseguir una experiència personalitzada a l’hora de visitar la seva web. Que els usuaris visualitzin allò pel qual tenen més interès. «En el dia d’avui tenim un plataforma genèrica en què a tu et surt el mateix que a mi. Estem treballant perquè a final d’any tinguem una cosa personalitzada i que els clients vegin aquells productes pels quals s’interessen més», conclou.