Banca

La CNMC autoritza la fusió de Liberbank i Unicaja amb condicions

La falta de competència en tres sucursals de la província de Càceres obliga a fixar compromisos relatius a la transparència i a les condicions comercials ofertes als clients

1
Es llegeix en minuts

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha autoritzat la fusió per absorció de Liberbank per Unicaja en primera fase, tot i que subordinada al compliment de determinats «compromisos» per la falta de competència a les sucursals provincials de la província de Càceres.

Segons el regulador, en la seva anàlisi del mercat de banca minorista, l’operació «no suposarà una amenaça per a la competència efectiva» a nivell nacional perquè «les quotes resultants no són rellevants», però «sí que suposa una amenaça per a la competència efectiva en el mercat de sucursals a nivell provincial, en concret a la província de Càceres», afegeix.

Notícies relacionades

En concret, a través d’una anàlisi local identificant els codis postals (CP) on les dues entitats encavalquen les seves activitats en sucursals i una exhaustiva anàlisi de quotes de mercat i nombre de competidors existents en els entorns més afectats (prenent com a consideració un eix d’isòcrones d’1,5 Km de distància des de les sucursals de l’entitat fusionada), conclou que en els 18 codis postals en els quals es produeix el solapament, hi ha tres en els quals només quedarà l’entitat i un únic competidor després de la fusió.

Així, tot i que en els tres casos l’entitat resultant «no queda en situació de monopoli, després de comparar productes i condicions oferts per les dues entitats, la Comissió ha conclòs que podrien existir riscos per als clients, tals com l’augment de comissions o d’empitjorament de les condicions» per als actuals clients de Liberbank a determinats productes. Per això, subordina l’operació a una sèrie de compromisos proposats per Unicaja, com són «comunicar als clients de Liberbank, de forma transparent, els possibles canvis de condicions en productes i serveis que siguin modificats com a conseqüència de la fusió» i «oferir els seus productes en condicions comercials no pitjors a les ofertes per l’entitat resultant en el codi postal en el qual tingui la presència més gran física d’oficines d’entitats financeres competidores» durant un període de tres anys per als clients a les tres zones que quedin en situació de duopoli.

Temes:

Bancs Liberbank