Pla estratègic
Damm preveu superar els 2.000 milions de facturació el 2025
La cervesera duplica la seva participació a Cacaolat i arriba al 100% del capital
El grup familiar català va facturar 1.225 milions d’euros l’any passat, un 11,5% menys, amb un benefici net de 40,5 milions

Damm preveu superar els 2.000 milions d’euros de facturació el 2025. Així figura en el seu nou pla estratègic presentat aquest dimarts durant la junta d’accionistes de la companyia. També es van aprovar els comptes de l’exercici 2020, any en què va registrar una facturació de 1.225 milions d’euros, amb un benefici net de 40,5 milions. Demetrio Carceller Arce, president executiu de Damm, ha remarcat que la companyia afronta la temporada estival amb optimisme i que l’objectiu dels 2.000 milions s’aconseguirà gràcies a una aposta oberta per «ampliar el nombre de mercats en els quals opera Damm, el reforç i posicionament de les marques i productes de la companyia i un augment de l’eficiència». El començament d’un estiu amb menors restriccions a l’hostaleria marca l’inici de la recuperació del sector. Malgrat el context negatiu derivat de la pandèmia i el tancament de l’hostaleria, la facturació de Damm va superar els 1.225 milions d’euros, un 11,5% menys que el 2019, i la companyia va obtenir un benefici net de 40,5 milions d’euros.
Els primers signes de l’inici de la recuperació es deixen notar al sector cerveser i en els comptes de Damm en particular. «La progressiva desaparició de les restriccions a l’hostaleria, la recuperació de la mobilitat nacional i internacional i l’acceleració del programa de vacunació són, sens dubte, les claus perquè encarem l’estiu amb optimisme, preveient que la situació evolucioni d’una forma positiva durant els pròxims mesos», ha destacat Carceller Arce.
L’any passat, la producció de cervesa a Espanya va caure un 12% segons les dades presentades per Cerveceros de España. No obstant, la cervesera catalana s’ha beneficiat d’una creixent diversificació del negoci i de la dedicació de la seva plantilla, composta per 4.700 persones.
La internacionalització del negoci serà una de les grans cartes per assegurar el potencial de creixement de la companyia. Damm, que actualment està present a més de 130 països, espera poder duplicar les seves xifres de negoci al mercat internacional, que actualment suposa més d’un 25% de la seva activitat. Per aconseguir-ho, la companyia incrementarà els seus esforços en l’expansió internacional a grans mercats (Àfrica, Àsia i Llatinoamèrica).
El pla estratègic 2022-2025 de Damm també contempla el desenvolupament o adquisició de noves marques que permetin a la companyia seguir fent créixer el seu ‘porfolio’ de productes en diferents especialitats. Una mostra d’aquesta estratègia és l’acord al qual ha arribat Damm amb Cobega per adquirir la seva participació a Grupo Cacaolat, passant així a tenir el 100% de l’accionariat de la societat.
Notícies relacionades
El 2020 la companyia va culminar l’ambiciós pla d’ampliació de la seva fàbrica del Prat de Llobregat, un projecte que va comptar amb una inversió de 63 milions d’euros i que ha permès a la planta incrementar la capacitat de producció en un 45%, i passar dels 5,3 milions d’hectolitres als 7,2 anuals.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?