Presumpte frau
Brussel·les obre investigació antimonopoli contra Google sobre la publicitat ‘online’
La Comissió Europea examinarà si el gegant d’internet distorsiona la competència al restringir l’accés de tercers a dades d’usuaris amb finalitats publicitàries
També examinaran les polítiques de la companyia sobre el seguiment d’usuaris per assegurar-se que hi ha «competència lleial»

Nou cop de Brussel·les contra Google. La Comissió Europea ha obert una investigació antimonopoli formal per determinar si el gegant d’internet ha violat les normes de la competència europees a l’afavorir els seus propis serveis de tecnologia de publicitat gràfica ‘online’, en detriment d’altres proveïdors, anunciants i editors en línia. La investigació formal examinarà en particular si Google està distorsionant la competència al restringir l’accés de tercers a les dades de l’usuari amb finalitats publicitàries en llocs web i aplicacions, mentre reserva aquestes dades per al seu propi ús.
«Ens preocupa que Google hagi dificultat que els serveis de publicitat en línia de rivals que competeixen en la denominada tecnologia publicitària [‘tech stack’]. La igualtat de condicions és fonamental per a tots els integrants de la cadena de subministrament. La competència lleial és important, tant perquè els anunciants arribin als consumidors als llocs dels editors com perquè els editors venguin el seu espai als anunciants per generar ingressos i finançament per al contingut», ha afirmat la vicepresidenta i responsable de competència, Margrethe Vestager.
Els serveis de publicitat en línia són, segons la danesa, la base de com Google i els editors monetitzen els seus serveis en línia. Segons Brussel·les, molts editors depenen de la publicitat a internet per finançar contingut ‘online’ gratuït per als consumidors. El 2019, per exemple, la despesa en publicitat gràfica a internet a la UE va ser d’aproximadament 20.000 milions d’euros. I Google proporciona diversos serveis de tecnologia publicitària que intermedien entre anunciants i editors per mostrar anuncis en llocs web o aplicacions mòbils.
Notícies relacionades«Google recopila dades per utilitzar-les amb finalitats publicitàries específiques, ven espais publicitaris i també actua com a mitjancer publicitari en línia. Per tant, Google és present en gairebé tots els nivells de la cadena de subministrament de publicitat gràfica a internet», diu Vestager. La investigació de la Comissió se centrarà en la publicitat gràfica en què Google ofereix una sèrie de serveis tant a anunciants com a editors, però a més, segons ha anunciat la vicepresidenta, examinaran les polítiques del gegant d’internet sobre el seguiment d’usuaris «per assegurar-nos que estiguin en línia amb la competència lleial».
L’obertura de la investigació formal no prejutja el resultat ni hi ha un termini concret per portar-la a terme. La Comissió portarà a terme la seva investigació en profunditat amb caràcter prioritari. En cas que es confirmin els temors de Brussel·les, l’empresa podria haver d’afrontar una multa de fins al 10% del seu volum de negoci anual.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou