Campanya al juny

Aliexpress planta de cara a l’Amazon Prime Day amb descomptes del 70%

La filial del gegant xinès Alibaba pretén conquerir les pimes espanyoles per per vendre a través d’AliExpress Plaza

estela

estela

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El gegant xinès Aliexpress ha decidit contrarestar la campanya Prime Day de Amazon amb una promoció especial al juny. El gegant asiàtic del comerç electrònic, expert en grans promocions internacionals, ha decidit impulsar una campanya del 21 al 25 d’aquest mes a Espanya, amb descomptes de fins a un 70%.

La denominada ’Promoció de juny’, pretén ser «l’esdeveniment de compres més important del ‘marketplace’ s’aquesta temporada». La idea és que els visitants de la plataforma de comerç electrònic, sense necessitat d’estar subscrits a cap servei de pagament, podran accedir a ofertes especials, en línia amb les promocions del comerç tradicional, que avança les rebaixes d’estiu als clients fidelitzats. «En una època en què tant ‘marketplaces’ com empreses de comerç minorista per igual estan recorrent a l’establiment de clubs de compres exclusius, àrees de compres VIP o membresies pagades per accedir a beneficis, amb la nostra Promoció de juny volem reforçar la proposta de valor d’AliExpress: ofertes disponibles per a tots els clients espanyols, sense necessitat de pagar costos addicionals per accedir-hi», ha explicat Ignacio Zunzunegui, director de màrqueting d’AliExpress a Espanya.

Més de 700 pimes espanyoles participaran a la Promoció de juny d’AliExpress, oferint en el seu conjunt desenes de milers d’ofertes en múltiples categories de productes a Marketplace durant els 5 dies que durarà l’esdeveniment. Les ofertes dels venedors espanyols es poden trobar dins de la plataforma al canal AliExpress Plaza, on els venedors ofereixen temps d’entrega ràpids i bona part de la gran majoria de les ofertes no tenen despeses d’enviament. Addicionalment, molts d’aquests venedors tindran l’oportunitat d’exportar els seus productes a diversos països d’Europa durant aquests dies de promoció.

A la seva Promoció de juny, AliExpress porta a Espanya el Group Buying, una forma de compres col·lectiva que es va popularitzar a la Xina, on és coneguda com a Tuán Gòu. Durant la Promoció de juny, gràcies a la dinàmica la promoció «Rebaixa-ho al màxim», els clients d’AliExpress podran baixar els preus de productes seleccionats comptant amb la col·laboració dels seus amics, per desbloquejar la possibilitat de comprar unitats limitades de productes populars amb fins a un 99% de descompte.

 

AliExpress Plaza ofereix als compradors entregues més ràpides dins de la plataforma. A més, la gran majoria de les ofertes no tenen despeses d’enviament al procedir de magatzems situats a Espanya. Molts dels venedors integrats a la promoció tindran l’oportunitat d’exportar els seus productes a diversos països d’Europa durant aquests dies. AliExpress assegura que amb la pandèmia, la firma s’ha enfocat en accelerar la captació de pimes espanyoles per incrementar l’oferta de productes, segons Estela Ye, directora executiva d’AliExpress per al sud d’Europa (Espanya, França, Itàlia i Portugal). «A AliExpress, els comerciants no han de pagar tarifes mensuals per llistar els seus productes a la plataforma, mentre que les comissions de venda que paguen els venedors són més baixes que la mitjana de la indústria, i oscil·len entre el 5% i el 8% segons els articles i les categories», assegura Ye.

Notícies relacionades

Un element important de la proposta d’AliExpress Plaza és l’enviament ràpid dels articles venuts per venedors amb seu a Espanya, en un màxim de tres dies hàbils a tot Espanya peninsular. A través de diferents eines d’assistència a les empreses a la seva plataforma, AliExpress ajuda a augmentar l’eficiència en l’operació dels venedors espanyols a l’oferir-los l’oportunitat d’administrar comandes i connectar-se amb diferents solucions logístiques ofertes per socis locals.

De manera paral·lela, en els últims 18 mesos, AliExpress ha reforçat la seva estructura d’enviaments transfronterers per accelerar substancialment els temps d’entrega de les comandes de clients procedents de la Xina. Amb tres vols per setmana, la ruta de càrrega entre Hong Kong i Espanya, que va iniciar les seves operacions l’agost del 2020, sumada a l’eficient suport de diversos operadors logístics locals en entregues d’última milla, fan que ara sigui possible que els clients d’AliExpress a Espanya puguin rebre centenars de milers de productes diferents provinents d’Àsia al seu domicili en 10 dies hàbils o menys. AliExpress continua treballant amb els venedors asiàtics perquè la quantitat de productes disponibles per als consumidors espanyols zl programa d’Entrega en 10 dies en enviaments AliExpress Estàndard augmenti.