15 milions d’usuaris
Bizum limitarà de 150 a 60 el màxim d’enviaments de diners mensuals el 15 de juny
Bizum, el servei de pagaments de mòbil a mòbil que s’ha popularitzat durant la pandèmia, anuncia canvis: a partir del 15 de juny aquesta plataforma, que ja té més de 15 milions d’usuaris limitarà a 60 transaccions al mes l’ús dels particulars. Ara se’n poden fer 150. A més, aquest límit pot anar a més, ja que cada banc podrà establir una xifra inferior, per això la reducció podria ser de més de tres vegades respecte a la xifra actual. El motiu per fer aquest canvi és per política de seguretat, segons ha afirmat Bizum.
Entre els límits per a les operacions, tot i que cada entitat pot establir els seus, després del canvi es mantindrà l’import mínim de l’operació de 0,50 euros, amb un màxim de 1.000 euros. L’import màxim de cobraments per un usuari no podrà superar els 2.000 euros diaris.
Bancs espanyols
Notícies relacionadesBizum va néixer com una iniciativa de diversos bancs espanyols com CaixaBank, BBVA, Santander, Sabadell i Bankia, entre d’altres, que es van associar per avançar-se a la més que previsible entrada d’altres operadors, com ‘fintech’ i tecnològiques, àvids de menjar-se una bona porció del pastís del mercat de pagament per mòbil. Cada vegada s’hi han anat sumant més bancs.
Aquesta eina de pagament electrònic permet realitzar transferències, entre particulars i en comerços, sense necessitar el número de compte i que es materialitzen en segons. L’únic que fa falta és un ‘smartphone’ i tenir instal·lada l’‘app’ del banc.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Actualitat blaugrana Nico Williams planta el Barça i renova amb l'Athletic per 10 temporades
- Entendre-hi + amb la història No va ser el 4 de juliol | + Història
- Barri de Les Termes Un ferit per arma blanca i un menor detingut en nous enfrontaments per un local ocupat a Sabadell
- Comité federal Rebeca Torró, actual número dos d’Indústria, nova secretària d’Organització del PSOE en substitució de Santos Cerdán