Balanç trimestral

Inditex supera les previsions al guanyar 421 milions el primer trimestre

Les vendes entre l’1 de febrer i el 30 d’abril van créixer un 50% respecte a l’any passat

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El grup Inditex va arribar al tancament del primer trimestre de l’exercici 2021 –entre l’1 de febrer i el 30 d’abril– a unes vendes de 4.942 milions d’euros, xifra que reflecteix un 50% més (un 56% a tipus de canvi constant) que en el mateix període de l’any passat. La venda ‘online’ a tipus de canvi constant va créixer el 67%. El benefici net va arribar als 421 milions d’euros, més del que preveien els analistes, davant les pèrdues de 409 milions del primer trimestre de 2020. L’empresa indica que les vendes van créixer en totes les àrees geogràfiques i en totes les cadenes, en un entorn caracteritzat pel fet de no poder disposar encara del 24% de l’horari comercial (amb el 16% de les botigues tancades encara al tancament del trimestre), i amb altres restriccions d’aforament. A tipus de canvi constant, la xifra de vendes suposa col·locar-se ja un 11,5% per sota del mateix període el 2019.

El president d’Inditex, Pablo Isla, va destacar «la diferenciació i transformació estratègica cap a un model de negoci totalment integrat, digital i sostenible continua donant resultats». L’ebitda va arribar als 1.235 milions d’euros (484 milions en el mateix període 2020) i l’EBIT és de 569 milions d’euros (davant els 508 negatius de 2020).

La posició financera neta va arribar als 7.176 milions d’euros en el període, un 25% més que l’any anterior i la més alta en un primer trimestre. La companyia es reafirma en l’estratègia d’integració de botigues i ‘online’, que ha permès que l’efecte de l’absorció de botigues anunciat el juny de 2020 s’hagi recuperat totalment en la venda en botiga i ‘online’ ja el maig de 2021. El sistema de gestió integrada de l’inventari (SINT), funcionalitat que permet enviar una comanda ‘online’ des de l’inventari de la botiga perquè resulti més eficient, ha esdevingut clau en aquest sentit. Un dels aspectes més destacables durant el període és l’evolució del marge brut sobre vendes, que arriba als 2.962 milions d’euros, el 59,9% sobre vendes, davant el 58,4% de l’any anterior, 152 punts bàsics més respecte al 2020 i 47 respecte al 2019.

Destaca també la contenció del creixement de les despeses operatives del 19%, amb un creixement de l’inventari (peces a l’espera de ser venudes), que creix per sota de les vendes comparat amb el 2020 i que decreix respecte al 2019.

La firma assegura que aquesta setmana el 98% de les botigues ja estan obertes, per la qual cosa les perspectives són positives en aquest inici de l’estiu i amb la sortida de les col·leccions de la primavera. Les vendes en botiga i ‘online’ a tipus de canvi constant entre l’1 de maig i el 6 de juny creixen un 102% sobre el 2020 i un 5% positiu sobre el mateix cicle del 2019. En aquest període, un 10% de les hores comercials no estava disponible per tancaments o limitacions.

Notícies relacionades

Inditex celebrarà la seva junta general d’accionistes corresponent a l’exercici el pròxim 13 de juliol a Arteixo (la Corunya, Espanya). El Consell d’Administració proposarà un dividend total corresponent a l’exercici 2020 de 0,70 euros per acció, dels quals 0,35 euros han sigut pagats el 3 de maig i la resta serà desemborsada el 2 de novembre de 2021.

Respecte a l’inici del segon trimestre d’aquest any, que cobreix el període de maig i primers dies de juny, els analistes consideren que les vendes haurien de mostrar un «fortíssim creixement» (+75%) ja que la situació de la pandèmia i les restriccions associades han canviat significativament, per la qual cosa «la base comparable és molt fàcil de batre» tenint en compte que el començament del primer trimestre de l’any passat mostrava caigudes del 48%.

Temes:

Inditex