investigació formal
Brussel·les investiga l’ús de dades publicitàries per Facebook
La Comissió Europea obre una investigació formal contra la plataforma nord-americana
Margrethe Vestager avisa que les dades tampoc poden utilitzar-se per distorsionar la competència
La Comissió Europea torna a col·locar Facebook en el seu punt de mira. La vicepresidenta i comissària de la competència, Margrethe Vestager, ha obert una investigació formal per avaluar si la multinacional nord-americana ha vulnerat les regles de la competència amb l’ús que fa de les dades publicitàries recollides dels anunciants, per competir-hi en els mercats en els quals el gegant d’internet està present com el dels anuncis classificats. «En l’economia digital actual, les dades no han d’utilitzar-se de manera que distorsionin la competència», ha recordat la danesa.
Com a part de la seva investigació en profunditat, la Comissió examinarà en detall si la posició de la plataforma nord-americana a les xarxes socials i la publicitat ‘online’ li permet perjudicar la competència en els mercats veïns, on Facebook també està actiu gràcies a la seva xarxa social, i en particular en els anuncis classificats a internet. A més, segons ha anunciat l’Executiu comunitari, la investigació també avaluarà si Facebook vincula el seu servei d’anuncis classificats en línia, anomenada ‘Facebook marketplace’ i que permet als usuaris comprar i vendre productes entre ells, a la seva xarxa social en violació de les regles de la competència europea.
Notícies relacionadesLa Comissió Europea considera que a l’anunciar els seus serveis a Facebook, les empreses que competeixen directament amb la plataforma poden proporcionar-li dades comercialment valuoses que aquesta pot utilitzar per competir amb les empreses que els van proporcionar. Un problema que afectaria particularment els proveïdors d’anuncis classificats en línia, les plataformes en les quals molts consumidors europeus compren i venen productes.
«Gairebé 3.000 milions de persones utilitzen Facebook mensualment i gairebé 7 milions d’empreses s’anuncien a Facebook en total. Facebook recopila grans quantitats de dades sobre les activitats dels usuaris de la seva xarxa social i més enllà, cosa que li permet adreçar-se a grups de clients específics. Analitzarem en detall si aquestes dades li donen a Facebook un avantatge competitiu indegut, en particular en el sector d’anuncis classificats en línia, on la gent compra i ven productes cada dia i on Facebook també competeix amb empreses de les quals recopila dades», ha explicat la vicepresidenta.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Compareixença al Congrés Sánchez es presenta com un «polític net», rebutja llançar la tovallola i ofereix als socis l’«impuls més gran contra la corrupció»
- El rugit del foc que arrasa "el territori que estimes"
- El president del Sabadell descarta recolzar l’opa del BBVA
- L’Ecofin relaxa les regles fiscals per augmentar la despesa en defensa
- L’Audiència obre diligències a Netanyahu per l’assalt al vaixell de la flotilla de Gaza