Sancions de fins a 500 euros
Entra en vigor la nova normativa de les ITV, més estricta i adaptada al Brexit
A partir d’ara, els vehicles procedents del Regne Unit que es vulguin matricular a Espanya es consideraran models procedents de tercers països
La nova normativa manté les multes econòmiques per circular pel carrer amb un cotxe sense la inspecció tècnica superada
La nova normativa de la inspecció tècnica dels vehicles (ITV) entra en vigor aquest dimarts, dia 1 de juny, i incorpora diferents novetats que fan més estricta la prova i que serveixen per adaptar-la al Brexit.
Així, la nova revisió del Manual de Procediment d’ITV incorpora els canvis reglamentaris necessaris per adequar la inspecció tècnica a les noves tecnologies i s’especifiquen de manera més clara i precisa alguns processos de revisió per als operadors.
Tal com ha explicat l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV), un dels principals canvis que arriba amb la nova legislació és la modificació en la gravetat del defecte de no funcionament de l’ABS quan és obligatori portar-lo.
A partir d’ara, que el sistema antibloqueig de frens presenti algun tipus de fallada passa de considerar-se un defecte lleu a un defecte greu. El mateix passa amb un possible despreniment dels miralls retrovisors, que també es considerarà defecte greu.
A més, s’estableix la possibilitat de comprovar les dades del permís de circulació per mitjà del Registre General de Vehicles de la Direcció General de Trànsit (DGT) en cas de no ser presentat a l’estació ITV.
Els defectes greus generen un rebuig de la inspecció i inhabiliten el vehicle per circular per les vies públiques excepte per al seu trasllat al taller. Per això, aquesta nova normativa farà més estricta la revisió.
Per la seva banda, la nova ITV s’adapta al Brexit, per això, a partir d’ara, els vehicles procedents del Regne Unit que es vulguin matricular a Espanya es consideraran models procedents de tercers països. Així, s’hauran de realitzar els tràmits d’importació necessaris, entre altres elements.
El nou manual manté les mesures d’higiene i prevenció a les estacions d’ITV per garantir que les seves instal·lacions siguin llocs segurs respecte al coronavirus tant per als usuaris com per als qui hi treballen.
Multes de fins a 500 euros
Per la seva bandat, la nova normativa manté les multes econòmiques que pot comportar circular pel carrer amb un cotxe sense la inspecció tècnica superada. Així, tenir l’ITV caducada comporta una sanció econòmica de 200 euros, tant si el vehicle està circulant com si està estacionat al garatge o al carrer.
Notícies relacionadesA més, ser caçat amb l’ITV desfavorable també suposa una multa de 200 euros. En aquest supòsit, el titular del vehicle està obligat a reparar els defectes greus i tornar a l’estació d’ITV en un termini màxim de dos mesos i només pot moure el cotxe per portar-lo al taller.
Finalment, circular amb una ITV negativa, és a dir, quan els desperfectes són tan greus que no es permet abandonar l’estació per mitjans propis, suposa una multa de 500 euros.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026