Acord amb els sindicats

La fàbrica de Seat treballarà a l’agost per compensar l’aturada per la falta de semiconductors

  • La direcció de la companyia i els sindicats acorden treballar de dilluns a divendres el mes d’agost en dos torns per recuperar la producció en la línia 2 (León-Formentor).

  • La crisi provocada per l’escassetat de semiconductors a nivell mundial va paralitzar la producció de vehicles, fet que va provocar un erto que s’acabarà aixecant un mes abans del previst.

La fàbrica de Seat treballarà a l’agost per compensar l’aturada per la falta de semiconductors
1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La direcció de la planta de Seat a Matorell i la representació sindical han acordat avui, en la reunió del Comitè Intercentos, la nova estructura de dies de treball de cara a l’estiu. Els sindicats UGT i CCOO i els responsables de la planta han aprovat l’organització de les vacances que contempla l’aplicació del corredor de la setmana (primers de juliol) a la 38 (del 20 al 26 de setembre) per a la Línia 2 (León-Formentor), que farà que es treballi de dilluns a divendres a l’agost en dos torns. En aquesta mateixa reunió s’ha plantejat la necessitat d’organitzar un corredor de vacances en format 3+1 per a la Línia 1 (Eivissa Arona), amb la finalitat de reactivar la producció l’última setmana d’agost.

Notícies relacionades

Així mateix, en la reunió s’ha comunicat el final de l’aplicació de l’erto a la planta de Martorell i a la de Barcelona a finals de maig (un mes abans del previst), i s’ha aprovat el calendari del mes de juny, acordant set torns addicionals per a la Línia 1 i sis torns per a la Línia 2. A partir de la primera setmana de juny, la Línia 2 passa a treballar a tres torns i la Línia 1, a 2,5. D’aquesta manera, es pretén maximitzar la capacitat de producció de la planta de Martorell per compensar els vehicles no fabricats a causa de la pandèmia i l’escassetat global de semiconductors, i la flexibilitat és clau per a una adaptació a un ‘escenari volàtil’, segons reconeix la mateixa empresa.

La situació dels semiconductors ha tingut un impacte a nivell mundial, cosa que ha provocat que el sector de l’automòbil s’hagi d’adaptar constantment a les entregues de microxips per part dels proveïdors. La marca espanyola no s’ha escapat d’aquest problema, per això es maneja amb cautela el retorn al ritme de producció previst.

Temes:

Seat