Junta d’accionistes

Saba arriba a un acord per entrar al capital de l’operador d’última milla Geever

La gestora d’aparcaments ja té en marxa una prova pilot amb Geever per utilitzar com a magatzems aparcaments de la seva xarxa a Barcelona

2
Es llegeix en minuts

Saba ha arribat a un principi d’acord amb la companyia logística Districenter (Holding M. Condeminas) per entrar en l’accionariat de l’operador Geever, especialitzat en la distribució d’última milla, i que disposa actualment de magatzems a cinc aparcaments de Barcelona de la xarxa de Saba, amb previsió d’incrementar-los a nou.

En el transcurs de la Junta General Ordinària d’Accionistes, celebrada aquest dimecres a Barcelona de forma telemàtica, el president de Saba, Salvador Alemany, i el conseller delegat, Josep Martínez Vila, han donat a conèixer aquesta operació, que culminarà en les pròximes setmanes, i que dona continuïtat al model d’aparcament que impulsa Saba des de fa anys: ‘hubs’ de serveis de mobilitat que aprofiten les seves localitzacions estratègiques als centres de les ciutats, la seva capil·laritat i el seu servei ininterromput per treballar com un agent integrat en la mobilitat de persones (vehicle elèctric, ‘sharing’, mobilitat unipersonal) i de mercaderies (última milla). 

Alemany ha explicat que la col·laboració amb Geever des de fa més de dos anys ha donat com a resultat el descens de les entregues fallides –la denominada logística absurda– a la meitat (un 15% del total d’entregues que no arriba a la seva destinació i que representa nou milions de recorreguts, majoritàriament en furgonetes només a Barcelona i Madrid). L’entrada de les mercaderies als aparcaments, convertits en micro-‘hubs’ de distribució, es realitza en horari nocturn, i la sortida, amb vehicles sostenibles i unipersonals, un model sostenible que contribueix a aquesta reducció de la congestió i de la contaminació. 

Per la seva banda, Martínez Vila ha afegit que Saba contribueix a la cultura de la recollida de les compres per Internet en taquilles d’‘e-commerce’, que també en permeten la devolució, «cosa que redueix el trànsit al centre de les ciutats i la contaminació, en línia amb la microdistribució sostenible». 

Notícies relacionades

Malgrat l’impacte de la crisi sanitària, els ingressos de la companyia van arribar als 198 milions d’euros al tancament del 2020 (-34%) i l’ebitda, als 72 milions (-48%). De la mateixa manera, l’activitat de rotació ha descendit en un 47% i el nombre d’abonats, en un 15%, conseqüència de la pandèmia i de les restriccions de mobilitat imposades per les autoritats governamentals.

Saba se situa com un operador de referència que gestiona 387.000 places a 1.155 aparcaments de 182 ciutats a nou països. A més, compta amb 1.250 places de ‘sharing’ a Espanya, el Regne Unit, Itàlia i Xile, i 400 punts de recàrrega elèctrica a cinc països: Espanya, Regne Unit, Portugal, Xile i Itàlia. A més, Saba ha llançat junt amb Endesa ParkElectric, el primer producte comercial del mercat pensat per a abonats i que inclou una plaça reservada i el servei de càrrega vinculada.

Temes:

Mobilitat