Resultats

Henkell Freixenet factura 1.195 milions el 2020, un 7,4% menys per la Covid

Freixenet va aconseguir un nou màxim de vendes el 2020 malgrat la pandèmia

Anunci de Freixenet

Anunci de Freixenet

2
Es llegeix en minuts

L’alemanya Henkell Freixenet, grup que controla el 50% de Freixenet, va facturar l’any passat 1.195 milions d’euros, un 7,4% menys que el 2019 a causa de la incidència de la Covid-19, tot i que va aconseguir mantenir el seu lideratge mundial en el negoci dels vins escumosos. El principal productor de vins escumós del món, que té marques com Henkell, Mionetto, Freixenet, Fürst von Metternich, Segura Viudas i Heart Wines, entre altres, ha destacat que, ajustant efectes de consolidació i de canvi de divises, la facturació hauria caigut fins i tot menys, un 6,5%.

Henkell Freixenet ressalta en un comunicat que l’any passat va aconseguir limitar l’impacte de la pandèmia en les seves vendes i va demostrar «capacitat de resiliència» malgrat que la pandèmia va afectar de ple l’hostaleria i la restauració, va paralitzar el mercat i va donar lloc a restriccions a la mobilitat i el turisme.

Quant a Freixenet, controlada a parts iguals per l’alemanya Henkell Freixenet i la família Ferrer, detalla que va vendre 99,3 milions d’ampolles a tot el món, un 5,1% més que el 2019, de manera que va aconseguir un nou màxim de vendes el 2020 malgrat la pandèmia i més d’un 80% de les vendes es realitzen ja a l’estranger, en països com Alemanya, el Regne Unit, França i els EUA. En particular, la companyia destaca el bon comportament de les ensenyes Freixenet Prosecco i Freixenet Italian Rosé al Regne Unit, els països nòrdics i la regió del Benelux.

Quant al negoci de vins tranquils de Freixenet, la companyia comenta que «va evolucionar positivament després de l’exitós llançament internacional de la Col·lecció de Vins Freixenet, que triomfa al Regne Unit, Alemanya i el Brasil entre altres països i que arribarà a Espanya pròximament, i els creixements de vendes dels ja consolidats Freixenet Mederaño i Freixenet Mía al mercat alemany».

Notícies relacionades

Així mateix, a Espanya la marca Freixenet (incloent-hi caves com Cordón Negro, Carta Nevada, Freixenet ICE i Elyssia) va mantenir el lideratge de la categoria de vins escumosos, aclareix la companyia, que afegeix que al Regne Unit les vendes de les marques Freixenet i dels vins i «Heart Wines» (que també es distribueixen a Espanya) van registrar «un fort creixement de doble dígit». Als Estats Units i Mèxic, on les vendes en general també s’han ressentit per la pandèmia, les marques Freixenet i Segura Viudas van demostrar també la seva fortalesa.

El vicepresident i conseller delegat de Grup Freixenet, Pere Ferrer, ha assegurat que el 2020 s’ha viscut «un escenari sense precedents», però que la companyia ha sabut adaptar-se al nou context i demostrar «la seva fortalesa i visió de futur per continuar sent líders en el sector i respondre a la realitat del mercat». «De moment suposem que la demanda es recuperarà en el sector de la restauració, l’hostaleria i el sector càtering en el segon semestre de l’any, depenent del progrés de la campanya de vacunació i el desenvolupament de la pandèmia. Per al 2021 esperem un consum estable o lleugerament creixent en el segment de vins, vins escumosos i licors», ha assegurat per la seva part el conseller delegat de Henkell Freixenet, Andreas Brokemper. Henkell Freixenet és la divisió de vins escumosos, vins i begudes espirituoses de l’alemanya Oetker.

Temes:

Freixenet