Explotats de coll blanc

Auditors júniors d’EY denuncien setmanes de 84 hores de feina: «Estem desbordats»

  • Joves treballadors de la firma a Barcelona envien un correu electrònic intern a caps i socis per criticar retallades i males condicions laborals

2
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en Xarxes, algoritmes i la intersecció entre política i tecnologia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Indignants, inacceptables, desbordants i insostenibles. Amb aquests termes és com tota una promoció de treballadors júniors a Barcelona d’Ernest&Young (EY), una de les principals firmes d’auditoria i consultoria del món, han denunciat davant els seus caps i socis les males condicions laborals a què estan exposats, incloses setmanes de fins a 84 hores treballades.

«Hem decidit que és moment d’intervenir en l’afer i alçar la veu en contra d’unes condicions laborables que considerem que disten molt de ser, almenys, les mínimes acceptables», diu el correu electrònic intern a què ha tingut accés EL PERIÓDICO. «Han transformat un ecosistema laboral, que ja és dur per si mateix, en un ecosistema insostenible al llarg termini».

En una carta interna que ha sigut enviada a caps i socis de la firma, els auditors júniors d’EY exposen un cúmul de males pràctiques laborals que s’ha accentuat arran de la pandèmia i l’adopció forçosa del teletreball. Els joves empleats de l’oficina a Barcelona denuncien que la «falta evident de personal» i les «retallades en la planificació dels clients» ha portat a una «temporada duríssima», ja que «els nivells d’exigència no han canviat malgrat les retallades en temps i equip».

«Ens hem vist desbordats en innombrables ocasions, treballant fins i tot a altes hores de forma continuada de dilluns a diumenge a fi d’aconseguir tirar endavant una feina que sentim que en cap moment s’ha vist valorada com es mereix», remarca el correu.

Sous congelats

Els treballadors júniors d’EY a Barcelona denuncien que, per acabar-ho d’adobar: «Tota aquesta càrrega de treball assumida, exercint funcions i responsabilitats pròpies de rangs superiors als nostres, l’hem realitzat amb el nostre sou congelat, és a dir, mentre exercíem de sènior, amb el que això comporta, hem cobrat com un ajudant 1». Ritmes de treball i pressió de cap, però amb un salari de base més reduït. A això s’hi ha sumat que, en moltes ocasions, aquests empleats han hagut de formar les noves incorporacions «sense tenir ni tan sols consolidats nosaltres mateixos els conceptes en què estem formant el futur de la firma».

El correu també exposa que EY ha donat l’esquena a les denúncies internes d’aquesta situació. «El més indignant de tot és que la resposta que vam rebre de la firma és un “hauríeu de donar les gràcies per tenir feina” o un “hem d’ajustar-nos el cinturó per no haver de procedir a reduccions de plantilla com altres competidors”», expliquen.

Els empleats adverteixen que aquesta situació pot acabar generant problemes més grans a l’empresa: «La combinació de plantilla descontenta, que acabarà desencadenat en una rotació encara més alta si a aquestes circumstàncies no se’ls posa fre, i un mercat laboral bastant sec, podria portar unes conseqüències devastadores de cara a l’any vinent».

Exigeixen canvis

Notícies relacionades

Amb l’adopció forçada del teletreball, els júniors assenyalen que EY «s’ha quedat enrere en la cura del personal», al no assumir els costos derivats d’haver de treballar des de casa, com l’augment de la factura de la llum o el material d’oficina. «El nostre dur treball no s’ha vist recompensat, ni tan sols agraït en més d’un cas», assenyalen. És per això que demanen als superiors una bonificació «per haver exercit de caps d’equip durant tot l’any», així com la revisió de la congelació dels sous.

«Hem esperat fins ara, prioritzant així els interessos de la firma en els mesos més durs de l’any, per això entenem que és en aquest moment quan la firma hauria de realitzar un esforç per nosaltres», apunten.