Venda directa

Raventós Codorníu llança el seu propi ‘e-commerce’, 15Bodegas.com

La firma duplica les vendes ‘online’ i crea una divisió específica que preveu facturar tres milions a la campanya que acaba al juny

Raventós Codorníu llança el seu propi ‘e-commerce’, 15Bodegas.com
4
Es llegeix en minuts

Raventós Codorníu ha estrenat un portal a internet per potenciar la venda directa. Després de duplicar les seves vendes ‘online’ aquest any, la firma vitivinícola estrena e-commerce: 15 Bodegas.com. Durant l’últim any, la companyia va arribar a una facturació ‘online’ d’1,3 milions d’euros i preveu duplicar aquesta xifra, amb gairebé tres milions d’euros a la campanya 2020-21, que finalitza al juny. El conseller delegat de la firma, Sergio Fuster, és optimista davant el futur del canal de venda digital i mostra aquesta aposta integrant-lo en una única àrea de negoci. Juntament amb un equip compost per 12 professionals, Imma Santisteban lidera l’àrea amb el càrrec de ‘chief digital officer’ i passa a ser un pes clau en els plans estratègics. L’objectiu és accelerar la quota digital de Raventós Codorníu a escala mundial. Raventós Codorníu és des del 2018 propietat en un 60% del fons americà Carlyle i en un 40% de la família, percentatge que es reparteixen entre més de 100 accionistes.

I és que un efecte col·lateral de la pandèmia, a més de les dificultats per canalitzar el producte a través del canal tradicional de bars, restaurants i hotels, ha sigut que la xifra de comandes directes per part dels consumidors va augmentar el 100%. 15 Bodegas.com neix amb l’objectiu de consolidar aquest mercat, que era a penes incipient abans de la pandèmia del coronavirus.

Els clients podran comprar els vins i caves dels seus cellers Codorníu (DO Cava); Raimat (DO Costers del Segre); Bodegas Bilbaínas (DO Rioja); Legaris (DO Ribera del Duero); Tionio (Ribera del Duero); Scala Dei (DOQ Priorat); Abadia de Poblet (DO Conca de Barberà); Raventós d’Alella (DO Alella); Bach (DO Penedès); Portal de Montsant (DO Montsant); Parxet , Mont-Ferrant, i Titiana de la DO Cava; Artesa (Califòrnia), i Séptima (Argentina). L’objectiu és que la web sigui també un instrument útil per aconsellar l’elecció del producte durant el procés de compra. La gran diferència de 15 Bodegas respecte a altres ‘e-commerce’ és que no és una comercialitzadora, sinó l’aparador ‘online’ de cellers que cultiven les seves pròpies vinyes. Un dels objectius és mostrar qui hi ha darrere de cada vi: qui cuida la terra, com s’elabora el vi, etc. En definitiva, mostrar l’ofici, les persones i les històries que construeixen cada marca i donen vida als seus vins.

Per oferir una experiència encara més personalitzada, 15 Bodegas.com inclourà, en una segona fase, un ‘sommelier digital’ que guiarà i recomanarà a l’usuari quin vi elegir en funció d’en quin moment el prendrà, amb quins plats, etc. També es premiarà els usuaris més ‘fidels’ amb continguts, productes i experiències exclusives. Més endavant, des de 15 Bodegas.com es podrà descobrir tota l’oferta d’enoturisme que es realitza a cada un dels cellers i s’hi podrà reservar la visita directament des de la mateixa web. Així mateix, es llançarà un blog amb contingut editorial propi, amb articles divulgatius del sector, un canal en el qual l’usuari podrà aprendre curiositats sobre la cultura del vi.

15 Bodegas.com està també present a les principals xarxes socials: Instagram, Facebook i Youtube. L’usuari pot interactuar amb 15 Bodegas a través d’aquests canals, on a més pot participar en sortejos, obtenir beneficis i disfrutar de contingut exclusiu per conèixer de prop els vins i les persones que hi ha darrere. 15 Bodegas.com es llança aquest mes a Espanya i en els pròxims mesos als Estats Units i es podria replicar en altres mercats internacionals. 

Durant aquest any, el rànquing de vins més venuts via ‘online’ el lideren els caves Anna de Codorníu Brut i Anna de Codorníu Brut Nature (Codorníu), seguits del vi negre Viña Pomal Crianza (Bodegas Bilbaínas) i el blanc Raimat Castell Chardonnay Ecológico (Raimat). De mitjana, les comandes ‘online’ arriben als 96 euros. El perfil de comprador se situa estable entre els 25 i els 65 anys. Només és significativament inferior en més grans de 65 (15%) i de menys de 25 (9%). El 73% dels clients resideix a Espanya, i Barcelona i Madrid són les ciutats amb més compradors ‘online’. 

Notícies relacionades

Segons un informe de ProWein, les vendes ‘online’ de vi van créixer un 60% de mitjana a Espanya durant 2020. L’estudi també identifica altres tendències, com la preferència per vins locals i regionals. A Catalunya, una enquesta del clúster Innovi conclou que el 19% dels consumidors han utilitzat internet per comprar vi durant el 2020, un percentatge que encara està lluny de països com la Xina, on el 52% dels consumidors compren vi ‘online’, o el Regne Unit, on ho fa el 35%. Quant al cava, el Consell Regulador apunta que tampoc ha sigut aliè a l’acceleració de les vendes per internet, amb un increment del 44,9%.

Raventós Codorníu, l’empresa elaboradora de vins i caves més antiga d’Espanya, és símbol de continuïtat, innovació i fidelitat als seus orígens. La companyia, pionera en l’elaboració del cava, compta amb cinc segles d’història i una experiència que combina tradició i modernitat, que dona com a resultat cellers líders a les seves regions vinícoles, capaces d’innovar i donar resposta a la creixent demanda de caves i vins singulars. Amb 15 cellers emblemàtics repartits a Espanya, l’Argentina i Califòrnia, així com 3.000 hectàrees de vinya en propietat, Raventós Codorníu és un dels principals líders mundials en viticultura i saber enològic.