A partir de l’estiu

Renfe revoluciona les seves tarifes de l’AVE amb bitllets ‘a la carta’ i preus dinàmics

La companyia fixa un esquema de preus que varien segons la data de compra i el servei que s’inclogui

Els descomptes podran arribar fins al 75% i seran més elevats en els dies i hores amb menys demanda

Renfe revoluciona les seves tarifes de l’AVE amb bitllets ‘a la carta’ i preus dinàmics
2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Revolució en les tarifes de l’AVE i llarga distància de Renfe. La companyia elimina les seves antigues ‘tarifes’ i ‘classes’ per copiar el model de preus dinàmics de l’avió segons la data de compra i de viatge i tres opcions de bitllet (Bàsic, Tria i Premium) amb serveis ‘a la carta’. Amb les noves opcions de bitllets, els clients poden triar l’espai que vol ocupar –Estándard o Confort que vindran a substituir els antics seients de Turista i Preferent–, l’ambient –activitat o silenci– i serveis que podrà contractar de manera addicional, com la restauració. La nova oferta estarà disponible a partir d’aquest estiu.

El bitllet Bàsic i el Premium són els dos extrems. El primer s’adreça a aquells viatgers que reclamen preus «més competitius» i ofereix un seient estàndard, sense canvis, anul·lacions ni elecció de seient, tret que s’adquirissin posteriorment en el procés de compra per un preu addicional. Mentre l’opció Premium serà el ‘tot inclòs’, permet flexibilitat en canvis i anul·lacions i elecció de plaça, així com un seient ‘confort’. Al mig, l’opció Tria, configurable pel client que haurà de triar quin seient vol (estàndard o confort), podrà contractar la restauració, amb independència del seient que triï, i també podrà configurar altres serveis addicionals i condicions de canvi i anul·lacions al seu gust.

A l’estar basat en preus dinàmics, el nou esquema permetrà descomptes que poden arribar fins al 75% dels preus de referència actuals, segons Renfe, i que seran més grans en aquells dies i hores considerats ‘vall’, quan la demanda cau del 80%-90% al 35%-40%. «A més, com abans compris el teu bitllet més oportunitats tens de tenir el millor preu, i com més triguis a decidir el teu viatge, més pagaràs», ha explicat el president de la companyia, Isaías Táboas, en una trobada amb els mitjans de comunicació.

A més, la companyia posa en marxa un nou bitllet nominatiu en el qual figuraran les dades del viatger (igual que passa en l’aviació) per poder fer controls aleatoris durant l’embarcament, verificar que la identitat del titular és la mateixa que la del viatger i que és un viatger amb dret a descomptes aplicats en el procés de compra.

Descomptes addicionals

Notícies relacionades

D’altra banda, la nova estructura s’obre a segments de la població més sensibles a preus com són els més grans de 60 anys (titulars de la Targeta Daurada), les famílies amb nens i els joves que tindran descomptes addicionals sobre el preu del bitllet més barat de cada opció. Fins ara, aquests clients disfrutaven només de descomptes sobre la Tarifa Flexible (la més cara). «Això ens permetrà obrir-nos a públics objectius que actualment no tenim o que tenen poca demanda», ha indicat el director de l’àrea de negoci d’alta velocitat i serveis comercials, Francisco Arteaga.

Per posar un exemple, segons els càlculs facilitats per la mateixa companyia, en un viatge de l’AVE Madrid-Barcelona que actualment costaria amb la Targeta Daurada 65,35 euros com a millor preu, podria reduir-se fins als 20,45 euros en el cas de la millor tarifa possible del bitllet bàsic.

Temes:

Renfe Trens