AUTOMOCIÓ

Wayne Griffiths: «El tren de l’electrificació està partint, hi hem de pujar»

  • Griffiths reafirma la seva voluntat de produir mig milió d’elèctrics a Martorell per al 2025 però ha reconegut que el projecte depèn de la presa de «decisions importants aquest any»

  • El president de Seat i CEO de Cupra reivindica el paper d’Espanya en la transformació del sector de l’automòbil i adverteix que per ser competitius «cal generar valor afegit a tota la cadena de valor»

Wayne Griffiths: «El tren de l’electrificació està partint, hi hem de pujar»
3
Es llegeix en minuts

Wayne Griffiths, president de Seat i conseller delegat de Cupra, ha tornat a adreçar-se al Govern i tots els actors que intervenen en la cadena de valor del sector de l’automoció per advertir que «el tren de l’electrificació està partint. Hi hem de pujar». El directiu alemany, que dirigeix Seat després de la marxa de Luca de Meo cap a Renault l’any passat, ha reafirmat, al fòrum Wake Up!, Spain d’El Español, la voluntat de la seva companyia de «produir mig milió d’elèctrics a Martorell per al 2025», tot i que ha reconegut que per a això «cal prendre decisions importants aquest any».

Griffiths ha admès que la transformació de la mobilitat és un procés que involucra molts sectors, no només el de l’automòbil, i ha defensat el pla Future Fast Forward, presentat a finals de març, que contempla la creació d’un ecosistema de vehicles elèctrics, l’estimulació de la demanda i el desenvolupament d’infraestructures públiques de recàrrega en cooperació amb empreses com Antolín, CaixaBank, Ficosa o Gestamp, entre altres. «No només es tracta de desenvolupar i fabricar elèctrics, perquè si no es venen no fa falta fabricar-los», ha dit abans de recordar que «Espanya és a la cua d’Europa en demanda d’elèctrics». En aquest sentit ha valorat molt positivament l’anunci del pla Moves III, que, segons ha considerat, «ajudarà molt a generar demanda i a crear infraestructura».

Reptes de futur

De l’esforç que tots els actors facin per impulsar la digitalització i l’electrificació de la mobilitat a Espanya dependrà, en gran manera, el futur de marques com Seat. Griffiths ha admès que un dels seus objectius és mantenir els llocs de treball actuals de Martorell en el futur, tot i que ha advertit que, per a això, «hem de buscar més valor afegit a la cadena de valor en la fabricació de bateries o l’acoblament dels mòduls de bateries, que volem a prop de Martorell, perquè fabricar un elèctric és més senzill». En aquest sentit, el directiu ha anunciat que vol «contractar 500 joves fins al llançament de l’elèctric el 2025» perquè l’electrificació «és una gran oportunitat per a la gent jove, per a nous perfils». De nou, tot depèn de l’èxit de la transformació del sector. Griffiths ha reconegut la competitivitat d’Espanya en el sector, tot i que ha reclamat que «per continuar sent competitius hem d’aportar més valor afegit. Tenim sol per generar energia renovable, necessitem bateries i fabricar motors elèctrics. És una gran oportunitat».

Griffiths ha tancat el capítol de l’electrificació al·legant que «cal convèncer la gent de les possibilitats que hi ha en aquest país i cal llançar un cotxe urbà elèctric que costi entre 20.000 i 25.000 euros per democratitzar la mobilitat elèctrica». Aquest vehicle, que ha qualificat de «projecte no només de país, sinó d’àmbit europeu», és clau per al futur de la companyia i ha lamentat que «si no ho fem nosaltres, ho faran d’altres». Amb tot, Griffiths considera que «és el moment de sortir a guanyar i prendre decisions molt importants aquest any perquè si no, no tindrem cotxe». El president de Seat ha acabat reconeixent que «tenim el recolzament del Govern i d’altres socis d’altres sectors».

Seat:Code, Seat Mó i Cupra

Notícies relacionades

Griffiths no ha deixat de parlar de Cupra, la marca de cotxes d’altes prestacions nascuda des de Seat el 2018. «Ens van titllar de bojos però pensem que era el moment pel canvi a l’electrificació», ha dit sobre Cupra. «En molt pocs anys hem mostrat que podem guanyar diners», ha afegit abans d’admetre que «vendre un Cupra ens dona més beneficis que un Seat i ajuda a atraure nous clients per al grup, compradors que no busquen Audi, Skoda o Volkswagen».

Quant a Seat Mó, la marca de mobilitat urbana de Seat, Griffiths ha explicat que la seva creació va partir de la necessitat de «donar una resposta a les noves necessitats del client jove», un client que «no vol pagar per posseir, sinó per l’ús». El directiu s’ha mostrat satisfet amb el rendiment de la nova marca i també amb el de Seat:Code, la seva divisió de desenvolupament de software en la qual treballen 100 persones per a tot el Grup Volkswagen. «Crec que en el futur podrem incrementar la plantilla de Seat:Code», ha afirmat abans de tancar admetent que «tenim un potencial molt gran».

Temes:

Etric Seat