Primera reunió
El consell de CaixaBank nomena president Goirigolzarri i convoca Junta el 14 de maig
El nou consell està format per 15 membres, dels quals el 40% són dones
El nou consell d’administració de CaixaBank es va reunir aquest dimarts per primera vegada, després d’haver culminat la fusió amb Bankia el divendres 29 de març. En aquesta primera reunió, a València, es va designar José Ignacio Goirigolzarri com a nou president executiu de Caixabank. També es va acordar convocar la junta ordinària d’accionistes el 14 de maig, a València, tot i que podrà ser seguida pels accionistes de manera telemàtica.
El nou consell d’administració del banc està format per 15 membres, dels quals un 60 % són independents. La representació de les dones assoleix el 40%. Al consell hi ha dos consellers executius i tres de dominicals, en representació dels interessos dels accionistes. A més, n’hi ha nou d’independents (sis de provinents de CaixaBank i tres de Bankia) i un conseller extern.
Els dos consellers executius són Goirigolzarri, expresident de Bankia, i Gonzalo Gortázar, que ja era conseller delegat de CaixaBank. Els tres dominicals són Teresa Santero –en nom del FROB-, Tomás Muniesa i José Serna, tots dos dominicals de CriteriaCaixa. Els nou independents inclouen l’exministra socialista Cristina Garmendia, Amparo Moraleda, María Verónica Fisas, Eduardo Javier Sanchiz, John Shepard, Koro Usarraga, Joaquín Ayuso, Francisco Javier Campo i Eva Castillo. El consell es completa amb Fernando María Costa Duarte Ulrich, que té la consideració d’extern.
Al terme de la primera reunió del consell, el nou president executiu de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri, va assegurar que «el projecte de fusió de Bankia i CaixaBank és un projecte enormement il·lusionant i molt ambiciós, ja que té com a propòsit liderar la transformació del sector bancari espanyol i contribuir al desenvolupament de les empreses i famílies espanyoles en tot moment, i especialment en la situació actual», segons va informar el banc en un comunicat.
El consell d’administració també va aprovar la nova composició del comitè de direcció proposada el 18 de febrer.
Una de les qüestions que haurà d’abordar en poc temps la nova direcció de CaixaBank serà l’ajustament de plantilla i oficines que comportarà la integració de les dues entitats. Està previst començar a negociar amb els sindicats la reestructuració després de les vacances de Setmana Santa, un procés que CaixaBank vol que se saldi amb criteris «no traumàtics» i prioritzant la «voluntarietat i la meritocràcia».
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Impacte econòmic de la intervenció Repsol, Telefónica, Mapfre i BBVA, entre les empreses espanyoles pendents de les seves inversions a Veneçuela
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Operació Resolució Absoluta Així va ser l’operació de la CIA per capturar Maduro: un delator en el règim i comandos practicant a Kentucky
- Previsió meteorològica Catalunya activa avisos per nevades, fred i vent a diverses comarques el dia dels Reis
- Carta a la militància Sánchez condemna «amb rotunditat» la «violació de la legalitat internacional» a Veneçuela
