mobilitat sostenible

Tremosa planteja fer una planta de bateries en terrenys de l’Incasòl

El polígon es troba a dos quilòmetres de la fàbrica de Seat a Martorell

Un dia amb Ramon Tremosa, el nou vídeo de CIU per a les europees

Un dia amb Ramon Tremosa, el nou vídeo de CIU per a les europees

1
Es llegeix en minuts

El conseller d’Empresa de la Generalitat, Ramon Tremosa, ha plantejat aquest diumenge l’opció que la futura fàbrica de bateries elèctriques que impulsa el Govern s’instal·li en un polígon de l’institut català del sòl Incasòl situat a dos quilòmetres de la planta de Seat a Martorell (Baix Llobregat).

Tremosa ha fet referència en un tuit a la carrera iniciada entre autonomies per acollir aquesta megafàbrica i ha assegurat que «a dos quilòmetres de Seat hi ha un polígon de l’Incasòl disponible que compleix tots els requisits», com són «un milió de metres quadrats, aigua abundant i connexió a la xarxa elèctrica».

Precisament els sindicats de Seat han demanat als alcaldes de Martorell, Abrera i Sant Esteve Sesrovires, municipis situats als voltants de la planta, que presentin una proposta conjunta per allotjar la futura fàbrica de bateries elèctriques. Segons UGT i CCOO, els dos principals sindicats de Seat, si es posa aquesta proposta sobre la taula, la candidatura de Barcelona guanyarà més punts a l’hora de competir amb altres que puguin sorgir tant dins d’Espanya com de fora.

Notícies relacionades

El conseller d’Empresa recull així aquesta proposta i planteja com a ubicació de la fàbrica de bateries el polígon de l’Incasòl, que depèn de la Generalitat. Tremosa ha fet també referència a les declaracions que va realitzar fa un parell de setmanes la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, assegurant que la planta de bateries se situaria «a prop de Martorell».

«Aviat veurem què vol dir l’expressió a prop de Martorell i com justificarien si se l’emporten fora de Catalunya», ha assenyalat. Fins ara, el Govern s’ha limitat a anunciar que constituirà un consorci públic-privat per aixecar una fàbrica de cel·les de bateries a Espanya amb la participació de socis com Iberdrola i el grup Volkswagen, al qual pertany Seat.