Entrevista a Luis Albertinazzi, fundador de Biboss

Des de mudances fins a avaries: Biboss connecta professionals amb particulars per resoldre feines puntuals

  • Biboss és un ‘marketplace’ que funciona com «un lloc de trobada entre dues parts, una que té un problema i busca una solució i la persona que l’hi pot donar»

Des de mudances fins a avaries: Biboss connecta professionals amb particulars per resoldre feines puntuals
4
Es llegeix en minuts
Alicia Navarro
Alicia Navarro

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Mudances, arreglar electrodomèstics, neteja, muntar mobles són tasques que a priori poden fer mandra. S’acostumen a retardar, amb la promesa de «ja ho faré demà» i de vegades queden a mig acabar. Amb la intenció de solucionar aquest problema neix la ‘start-up’ Biboss que posa en contacte persones que volen resoldre una tasca puntual amb una xarxa de professionals autònoms capacitats per resoldre-la.

Biboss és un marketplace que funciona com «un lloc de trobada entre dues parts, una que té un problema i busca una solució i la persona que l’hi pot donar», explica el CEO i un dels fundadors de la companyia, Luis Albertinazzi. La plataforma presenta una doble solució: un ingrés extra per als professionals i un estalvi de temps i esforç per als usuaris.

Neix d’una experiència personal 

Neix d’una experiència personal Va ser a Albertinazzi a qui se li va acudir la idea per formar Biboss quan va experimentar la seva pròpia mudança i es va trobar amb falta d’ajuda per fer totes les tasques que comportava. «Em va passar que no hi havia un lloc on jo pogués trobar tot el que necessitava. Vaig veure que aquesta necessitat no era només meva sinó que la societat en general tenia una carència en aquesta manera de connectar-se», explica. No obstant, no es van quedar només en les mudances, la plataforma ofereix un ventall de més de 20 categories de serveis com reparacions, arreglar coses, treballs de neteja, animals i mascotes o avaries d’urgència, entre d’altres.

Però, ¿com funciona exactament la plataforma? Els usuaris publiquen la tasca que necessiten solucionar per després triar el professional que més els agrada per resoldre-la. Són els professionals els que envien el seu pressupost als usuaris i aquests valoren quin encaixa millor en les seves necessitats. Així, perquè els usuaris tinguin una referència més gran, Biboss ofereix un sistema de perfils verificats, que permet comparar puntuacions i comentaris que s’hagin fet sobre aquest professional en qüestió. 

Aposta per l’economia col·laborativa

El model de negoci de Biboss, connectar professionals autònoms amb particulars, pot recordar el d’altres plataformes que són jutjades per fomentar la precarietat laboral, però Albertinazzi se’n desmarca i explica que a Biboss «els professionals són els seus propis caps». El CEO assegura que ells els donen totes les eines tecnològiques possibles perquè «els nostres professionals puguin créixer en què fan, poder fixar els seus horaris de treball, els seus preus a l’hora de resoldre una feina i decidir què fer i què no».

Segons Albertinazzi, hi ha una sèrie de factors que provoquen que els coneguts «riders» tinguin una relació laboral viciada amb la seva ‘app’. «Nosaltres ens concentrem a no complir-los». D’aquesta manera, Biboss ni penalitza, ni assigna automàticament les feines als professionals. «Són ells els que decideixen si enviar o no un pressupost». A més, Biboss no fixa els preus, és a dir, és cada professional l’encarregat d’elaborar el pressupost que cregui oportú. Però si que fixen un preu mínim per evitar la precarització. Per exemple, si en una tasca de muntatge el mínim que es paga són 20 euros per hora (basat en una anàlisi del mínim per hora del mercat), la plataforma no deixa que un usuari publiqui una tasca a un preu menor. També com a lluita contra la precarització, els usuaris no estan lligats sempre al mateix professional, cosa que segons Albertinazzi fa que el vincle laboral sigui «aleatori».  

Autogestió del pagament 

Notícies relacionades

Autogestió del pagament Respecte a la monetització, Biboss no gestiona el pagament de la feina sinó que al ser un ‘marketplace’ funciona com «una vidriera» per a les dues parts. «Nosaltres no gestionem el pagament a través de l’‘app’, sinó que una vegada finalitzada la feina, l’usuari i el professional arriben a un acord de quina forma serà el pagament, si en metàl·lic o transferència», comenta. En aquest sentit, la plataforma per generar el vincle entre les dues parts s’emporta un 15% de comissió. «Si la feina és per 100 euros l’aplicació en aquest moment em deixa clar que jo en percebré 85 a l’hora d’haver-la fet», diu Albertinazzi.

Perquè Biboss aconsegueixi un ple èxit, Albertinazzi creu que ha de canviar la forma de pensar de la gent, de manera que vegin aquesta ‘app’ com un veritable recurs com ja passa amb plataformes similars de viatges i menjar. «El punt feble de Biboss és arribar a morir abans de fer-se conegut i poder ser al cap de tots els ciutadans», afirma de forma rotunda. Avui dia, Biboss només està disponible a Barcelona, tot i que per poc temps, ja que els plans més immediats del marketplace passen per estendre’s a Madrid i València, i fins i tot, confien a ser a Itàlia i França de cara al 2022.