Consell d’administració

Prisa crea una nova divisió de mitjans i nomena conseller Miguel Barroso

Prisa Media serà la companyia resultant de la fusió de les divisions de Prisa Radio i Prisa Noticias amb l’objectiu d’accelerar la seva digitalització

L’exsecretari d’Estat de Comunicació ha sigut elegit com a conseller dominical per Amber Capital en substitució de Fernando Martínez

PRISA

PRISA

2
Es llegeix en minuts

Prisa ha aprovat aquest dilluns un nou organigrama per portar a terme la separació efectiva de les seves dues grans línies de negoci i impulsar la creació de Prisa Media, a més de nomenar Miguel Barroso, exsecretari d’Estat de Comunicació, com a nou conseller en representació del màxim accionista Amber Capital. Segons ha comunicat la companyia aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el Consell d’Administració de Prisa ha aprovat que la nova estructura del grup compti amb dos consellers delegats: Manuel Mirat, actual conseller delegat del grup, que serà el responsable de Prisa Educación (Santillana), i una persona encara per determinar que liderarà Prisa Media. Els dos consellers delegats formaran part del Consell d’Administració de Prisa i seran presidents executius de les seves respectives divisions. 

Per la seva banda, el que va ser secretari d’Estat de Comunicació durant el govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero (2004-2011), Miguel Barroso, ha sigut triat com a conseller dominical per Amber Capital en substitució de Fernando Martínez. Prisa assegura que l’experiència professional de Barroso i el seu coneixement del sector «encaixen perfectament amb els objectius del pla estratègic en el qual està immers el Grup». 

El pla estratègic de Prisa, impulsat per l’accionista majoritari Amber Capital (amb un 29,8% del capital) i el seu actual president no executiu, Joseph Oughourlian, persegueix la creació de dues companyies diferenciades dins del grup: una per a mitjans, apostant per la digitalització dels seus mitjans escrits amb models de subscripció com el d’El País, i una altra de recursos educatius (Santillana). 

Segons Prisa, que recorda que el procés de transició fins que es produeixi la separació de negocis el liderarà Mirat fins a la pròxima Junta General d’Accionistes, prevista per al mes d’abril, el nou organigrama permetrà a les dues companyies executar els seus plans de negoci amb millors capacitats. 

Així, la companyia espera posar en valor el negoci educatiu de Prisa, l’objectiu de la qual és «el creixement i l’extensió dels models de subscripció a tots els mercats en els quals és present». En aquest sentit, Mirat substituirà en el càrrec Miguel Ángel Cayuela, actual conseller delegat de Santillana, que deixarà el lloc en la pròxima junta i continuarà com a conseller en el Consell d’Administració de Santillana. 

Notícies relacionades

Prisa Media serà la companyia resultant de la fusió de les divisions de Prisa Radio i Prisa Noticias amb l’objectiu d’accelerar la digitalització dels mitjans a través dels models de subscripció per arribar a una major rendibilitat. A més, el Consell d’Administració de Prisa ha aprovat la creació d’un Comitè de Transformació Digital per a Prisa Media que impulsi el procés de digitalització, i que estarà format, entre d’altres, pel vicepresident de Prisa, Rosauro Varo, i el futur conseller delegat de Prisa Media, que serà nomenat, en la junta del mes d’abril. 

El 2020, la companyia va guanyar 89,7 milions d’euros gràcies a la plusvàlua de 377 milions aconseguida després de vendre el negoci de Santillana a Espanya, i va deixar enrere així les pèrdues de 182 milions que va registrar un any abans, mentre que els seus ingressos d’explotació van caure un 27,4% fins als 700,6 milions.