17 possibles candidats

Nissan començarà a negociar al juliol amb l’empresa que la substitueixi a la Zona Franca

  • Un total de 17 empreses han preguntat oficialment pels terrenys de la firma automobilística, tant del sector de l’automoció, com de la construcció i la logística

nissan-1

nissan-1

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La direcció de Nissan començarà a negociar amb el seu potencial successor a Catalunya a partir del juliol, amb l’objectiu de poder fer efectiu el traspàs dels terrenys abans que s’acabi l’any. Aquest ha sigut un dels consensos a què s’ha arribat aquest dijous a la comissió de reindustrialització, integrada per la firma nipona, el Ministeri d’Indústria, la Generalitat i els sindicats. Fins ara, la consultora que coordina el procés ha rebut formalment 17 possibles candidats, la majoria del sector de la interlocutòria, però també altres de dedicats a activitats com la construcció i la logística.

Des que la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, va anunciar fa poques setmanes la construcció d’una fàbrica de bateries «a prop» de Martorell, en què participarien de manera consorciada Seat, Telefónica i Iberdrola; el debat sobre el futur del cotxe elèctric ha crescut. I enmig d’aquest soroll, els treballs per reindustrialitzar les fàbriques que Nissan deixarà buides a la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu prossegueixen. El cronòmetre avança i el 31 de desembre, la data pactada perquè els japonesos tanquin definitivament les seves activitats a Catalunya, cada dia és més a prop.

Aquest dijous la comissió de reindustrialització ha fet una altra reunió, després de la qual ha informat via comunicat que ha rebut un total de 17 possibles candidats a succeir Nissan. Una gran part del sector de l’automoció –ja han transcendit noms com LG Chem, Silence o Inzile–, tot i que també altres del sector de la «construcció» o l’«emmagatzematge industrial», segons explicita el comunicat. Dins la comissió de reindustrialització també hi ha el Consorci de la Zona Franca, propietari dels terrenys que fins ara li lloga Nissan i que és partidari de trossejar les actuals instal·lacions i arrendar-les a diferents projectes. El que augmentaria el seu rendiment econòmic per al Consorci.

Primera preselecció: 31 de març

Notícies relacionades

El termini –autoimposat per les parts– per presentar una espècie de precandidatures, abans de començar la negociació formal i la selecció per al traspàs, venç aquest 31 de març. De moment hi ha 17 candidats, tot i que els mateixos integrants de la comissió reconeixen que hi ha ofertes oficioses que es podrien concretar en els pròxims dies. Fonts coneixedores de les converses apugen el número total –entre les formals i les informals– per sobre de les 30. Algunes ja han visitat presencialment els terrenys on encara s’acoblen vehicles de Nissan.

Una vegada passada la pantalla del 31 de març, els integrants de la comissió de reindustrialització estudiaran les diferents opcions i faran un primer tall, descartant alguns candidats. Aquest procés s’allargarà fins a l’1 de juny, quan s’obrirà una segona fase de 30 dies en què els preseleccionats hauran de presentar les seves propostes al detall. És a dir, què volen fer als terrenys de la Zona Franca, quines sinergies poden generar amb la resta del teixit industrial pròxim i quina part dels 2.500 treballadors de Nissan (més els 17.000 dels seus proveïdors i subcontractes) pot absorbir.

Temes:

Nissan Empreses