transport ferroviari

L’AVLO de Renfe arribarà a Sevilla el 2022

El president de la companyia afirma que el nou servei ‘low cost’ podria entrar en servei l’any que ve a la capital andalusa

avlo

avlo

2
Es llegeix en minuts

El president de Renfe, Isaías Táboas, ha afirmat que l’AVLO, el nou producte de baix cost de la companyia, podria entrar en servei a Sevilla al llarg del 2022, una anunci fet en el transcurs d’una entrevista realitzada aquest dijous a la Cadena SER de Sevilla, tal com informa la companyia ferroviària en un comunicat.

A més del nou tren AVLO, el president de Renfe ha repassat diferents temes d’actualitat, com la recent firma d’un conveni amb la Conselleria de Foment, Infraestructures i Ordenació del Territori de la Junta d’Andalusia; els reptes del servei de Rodalies de Sevilla, que aquest mes compleix el seu trentè aniversari, així com l’evolució de l’oferta i la demanda durant la pandèmia i les previsions de futur en mobilitat.

Preguntat pel motiu d’iniciar el servei AVLO en el trajecte Madrid-Barcelona, el president de Renfe ha apuntat que es va optar per aquest recorregut ja que el temps de viatge «era més competitiu amb la carretera. Per això comencem per aquí, no per una altra qüestió».

Així mateix, Táboas ha destacat que al conveni firmat amb l’esmentada conselleria li ha «de seguir un altre pas: la integració tarifària» que permeti l’ús de la targeta del consorci com a mitjà de pagament en els tres nuclis de Rodalies d’Andalusia, «de manera que l’usuari no hagi de preocupar-se del tipus de bitllet que està comprant, sinó que adquirint una targeta tindrà accés a qualsevol transport públic».

«La conselleria i l’ajuntament tenen total receptivitat i voluntat per treballar en aquest objectiu comú». Per aconseguir-ho, Táboas ha assegurat que Renfe «s’ha brindat a facilitar la seva experiència en altres punts d’Espanya» i treballar conjuntament amb les administracions per aconseguir aquest objectiu.

Notícies relacionades

Táboas ha fet referència també al trentè aniversari que aquest mes compleix el nucli de Rodalies de Sevilla i ha manifestat que el seu principal objectiu continua sent «millorar la qualitat del servei que ofereix als viatgers». Per a això, la companyia aspira a rendibilitzar la digitalització per optimitzar i millorar la qualitat de la informació que s’ofereix al client, «de manera que pugui saber amb temps si el seu tren circula puntual o té uns minuts de retard, quina ocupació té per poder situar-se a l’andana amb accés al cotxe més buit i rebre notificacions prèvies d’incidències o demores, perquè pugui prendre possibles decisions alternatives al tren».

Com a avantatges competitius del tren respecte a altres mitjans, ha incidit en la sostenibilitat i eficiència. «En aquests 30 anys d’història, l’ús dels trens de Rodalies a Sevilla hi ha tret de la carretera 171 milions d’automòbils».

Temes:

Renfe Trens