AUTOMOCIÓ

Volkswagen va guanyar un 88% menys el 2020 per la Covid-19

  • Els ajustos i retallades de despeses no van ser suficients per a Volkswagen, que va veure com el seu benefici operatiu va caure un 88%, fins als 454 milions, el 2020 per culpa del virus

  • La marca no desisteix en el seu afany d’apostar decididament per l’electrificació i digitalització i invertirà fins a 16.000 milions d’euros fins el 2025 que finançarà amb noves mesures per retallar costos i optimitzar la producció

2
Es llegeix en minuts

Cap firma automobilística es va deslliurar de la Covid-19 l’any passat. En una mesura o una altra, totes van patir la seva irrupció, que ha tingut impactes dispars sobre els comptes dels fabricants. Per a la marca Volkswagen, el pas del virus l’any passat es va traduir en una reducció del benefici operatiu del 88%, fins als 454 milions d’euros, respecte als 3.785 milions de l’any anterior.

En total, Volkswagen va ingressar 71.076 milions d’euros en el conjunt de l’any, cosa que va suposar una caiguda del 19,6% respecte al 2019, gràcies als 5,32 milions d’unitats que va vendre al voltant del món malgrat la pandèmia, un 15,1% menys. La seva producció va caure un 17,8%, fins als 5,08 milions d’unitats. Malgrat portar a terme mesures de reducció de costos i de reestructuració de la producció per adaptar-se a la caiguda de la demanda, des de la companyia de Wolfsburg lamenten que no van aconseguir compensar els mals resultats comercials arran de la pandèmia.

A més, a la caiguda de vendes, la reducció d’ingressos i caiguda del benefici operatiu, s’hi va sumar una nova partida de 800 milions per afrontar compensacions derivades encara del ‘Dieselgate’, un llast que anualment segueix costant grans xifres a la firma alemanya. El 2019, van pagar 1.900 milions per aquest mateix concepte.

Previsions per al 2021

Notícies relacionades

Volkswagen encara el 2021 amb intenció de continuar reduint els costos fixos en un 5% fins al 2023, mitjançant mesures com la detenció de noves contractacions i l’oferta d’incentius a la jubilació anticipada i parcial. A canvi, no obstant, la companyia espera aquest any incrementar la productivitat de les plantes en un 5% mentre redueix els costos de materials en un 7%. L’objectiu per al 2021 és aconseguir un marge operatiu d’entre el 3% i el 4% per, el 2023, arribar a un marge del 6%.

Aquesta reducció de costos i optimització de la producció servirà per aturar els vaivens del virus, així com per finançar l’electrificació i digitalització de la marca. L’any passat va invertir 2.700 milions en aquestes àrees, xifra que augmentarà fins als 16.000 milions a mitjans de la dècada. El 2021, la marca de Wolfsburg provarà nous serveis de mobilitat, com un servei de subscripció per a l’elèctric ID. 3 a Alemanya, així com la compra ‘online’ del mateix model i de l’ID. 4.