negoci internacional

Les pimes miren a l’exterior per iniciar la recuperació

Les exportacions es van ressentir el 2020, però a partir de la segona meitat d’aquest any es preveu un repunt que podran aprofitar les empreses

2
Es llegeix en minuts

En època de crisi econòmica el mercat exterior s’erigeix com una alternativa perquè les empreses apuntalin els seus negocis. Després de l’esclat de la bombolla immobiliària, fa més d’una dècada, el creixement de les vendes internacionals per part de companyies espanyoles va ser enorme. Si el 2008 hi havia 101.395 companyies exportadores a Espanya amb vendes internacionals per valor de 189.227,85 milions d’euros, 10 anys més tard aquestes xifres havien augmentat fins a les 203.990 societats i 286.260 milions d’euros en ingressos segons dades de la Secretària d’Estat de Comerç. Ara, a l’exercici que hauria de suposar l’inici de la recuperació després de la pandèmia, el punt de partida de les exportacions és molt més alt que el 2008, per la qual cosa no es pot esperar un creixement similar. No obstant, el negoci internacional sí que pot convertir-se en una palanca de creixement important per a moltes empreses.

Notícies relacionades

En aquest sentit, el comerç exterior podria recuperar part del seu vigor a partir de la segona meitat de l’any gràcies al fet que una part significativa de la població ja estarà vacunada de la Covid-19 i això, segons els experts del BBVA Research, propiciarà un increment de l’activitat econòmica i demanda de països de la Unió Europea. El 2020 les exportacions van patir en una mesura molt similar a la de l’economia en general: les vendes a l’exterior es van encongir un 10% en termes interanuals davant el retrocés de l’11% del PIB. Si tenim en compte que el 2019 el 85% de les empreses que van exportar ho van fer per menys de 50.000 euros segons l’ICEX, sembla clar que el descens del comerç exterior és una problemàtica que afecta tot el teixit productiu. I en aquest context, les pimes tenen menys recursos que les grans empreses per sobreposar-se a la crisi.

Per analitzar i repassar els diferents instruments de què disposen les petites i mitjanes companyies per potenciar la seva presència comercial als mercats exteriors EL PERIÓDICO I BBVA organitzen el ‘webinar’ «¿Com fer el salt al negoci internacional?» el pròxim dimarts 23 de març a les 16:00. En el col·loqui –que podrà seguir-se de forma gratuïta a través d’aquesta web– hi participaran Juan José Fuentes Saiz de Bustamante, responsable Comex de BBVA; José Ignacio Pradas, Director Territorial de Comerç/ICEX a Catalunya; Oriol Ripoll, director general i director d’operacions de Decantalo.com i Silvia Ruiz, ‘plan controller’ de Plastiflex. Eduard Palomares, periodista d’EL PERIÓDICO, serà l’encarregat de moderar l’esdeveniment.

Temes:

BBVA